همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت در ایام نوروز 1401 بسیار مورد تأکید است

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت در ایام نوروز 1401 در حفظ سلامت خودشان و آحاد مختلف جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا نهبندانی  اظهار کرد: افراد در گروه‌های پرخطر از جمله افراد بالای 60 سال، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و کسانی که بیماری های زمینه‌ای دارند  با خطر شدید ابتلا به بیماری کرونا و مرگ ناشی از کووید 19 مواجه هستند و لازم است که این افراد برنامه‌ریزی درستی برای سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز هر کجا که هستید، اقدامات پیشگیرانه ابتلا به بیماری کرونا مانند استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها، حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متری و اجتناب از حضور در مکان‌های شلوغ و مکان‌های با تهویه نامناسب مورد توجه باشد.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طول سفر ممکن است در مناطق بسته، محدود یا شلوغ باشید، که در این صورت در معرض خطر بیشتر مواجهه با ویروس کرونا خواهید بود، خاطرنشان کرد: به مردم می‌گوییم که در صورت امکان، در محیط‌های باز و دارای تهویه مناسب بمانید، حتی اگر به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه شده باشید، باز هم باید در حین سفر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا خدای نکرده با کوچکترین غفلت دچار مشکل نشوید.

دکتر نهبندانی با ذکر این نکته که افرادی که علائم مشکوک به کرونا از جمله تب، سرفه یا تنگی نفس هستند نباید سفر کنند، تأکید کرد: اگر علائم کرونا را  دارید، در خانه بمانید و از دیگران فاصله داشته باشید؛ همچنین اگر در تماس نزدیک با فردی بوده‌اید که تشخیص ابتلا به کرونا داشته است باید خودتان را قرنطینه کنید.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه همکاری مردم با خادمان حوزه سلامت در ایام نوروز 1401 در حفظ سلامت خودشان و آحاد مختلف جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و هست، گفت: اگر در طول سفر یا هنگام رسیدن به مقصد، علائم کووید 19 را داشته باشید، بلافاصله به مراکز بهداشتی اطلاع داده و توصیه‌های آنها را به‌خوبی رعایت کنید، حتی ممکن است از شما خواسته شود که خود را قرنطینه کنید و از آن جایی که نزدیکانتان با شما در تماس بوده‌اند، ممکن است آنها هم ملزم به رعایت قرنطینه شوند.

دکتر نهبندانی افزود: امیدواریم که نوروزی ایمن و بی‌خطر را برای همگان شاهد باشیم و مردم رعایت تمامی نکات بهداشتی را داشته باشند تا به سلامت و با خاطرات خوش به شهرهای خود بازگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha