بیش از۴۰ مورد احیای موفق طی سال گذشته در سیرجان

رئیس اورژانس سیرجان از آمار بیش از ۴۰ مورد احیای قلبی ریوی موفق توسط پرسنل اورژانس این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نبی الله حیدر پور گفت: عملیات احیای قلبی و ریوی که CPR نامیده می شود، مجموعه ای از اقداماتی است که توسط افراد آگاه و حاضر در صحنه برای بازگرداندن فعالیت دو عضو حیاتی قلب و ریه و رساندن خون و اکسیژن به مغز برای جلوگیری از آسیب مغزی، انجام می شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ مورد احیای موفق توسط پرسنل اورژانس سیرجان انجام شده است، که آمار قابل قبولی نسبت به جمعیت سیرجان است و نشان از آمادگی جسمانی و آموزشی تکنیسین های مرکز اورژانس سیرجان دارد.

رئیس اورژانس سیرجان خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد جامعه، آموزش لازم را در مورد CPR پایه یاد بگیرند، می توانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی عملیات احیاء را شروع کرده و شانس زنده ماندن بیمار را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

شایان ذکر است ایست قلبی علت های مختلفی دارد: از جمله بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی، انسداد راه هوایی، مسمومیت با داروها، مسمومیت با مواد مخدر، برق گرفتگی، غرق شدگی، سرمازدگی های شدید و...همچنین تعداد بسیاری از ایست های قلبی در خارج از بیمارستان اتفاق می افتد و در بیشتر موارد قبل از رسیدن نیروهای امدادی، بیمار جان خود را از دست می دهد.

طی آماری که سازمان اورژانس کشور اعلام کرده است؛ حدود ۷۰ درصد ایست های قلبی در خارج از بیمارستان رخ می دهد. این مسئله نشان دهنده این است که نجات بخش ترین افراد برای بیماری که با ایست قلبی مواجه شده اند، افراد حاضر در صحنه هستند که با یادگیری یک اقدام ساده (شروع به موقع فشردن قفسه سینه) تا رسیدن نیروهای امدادی می توانند شانس بقای یک بیمار ایست قلبی را ۲ تا ۳ برابر افزایش دهند.

الهه رهنما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha