رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات در شرق استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان: گفت پرداخت زکات هر سال نسبت به سال قبل در شهرستان‌ های شرقی این استان ۷۰ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ یحیی صادقی در همایش برکت و آبادی با محوریت زکات، افزود: فرهنگ سازی و تبلیغات در شهرستان های ریگان و فهرج موجب رشد پرداخت زکات در این مناطق شده است.

وی ابراز کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان امسال طرح هایی را با محوریت روستاهایی که پرداخت زکات دارند اجرا خواهد کرد. طرح های این نهاد در روستاها در اوایل هر سال با توجه به ضرورت و مشکلات روستاها تعریف می‌شود و از محل پرداخت زکات اجرایی خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان زکات در شرق استان کرمان جمع آوری شده است، بیان داشت: در این راستا صدها طرح عمرانی در این منطقه اجرایی شده است.

صادقی با بیان اینکه رویکرد این نهاد بر توانمند سازی مددجویان است، از افزایش سه برابری تعهد اشتغال طی سال جاری در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: کشاورزان با توجه به برداشت محصول گندم در شرق استان کرمان نسبت به پرداخت زکات این محصول اهتمام جدی دارند.  

امام جمعه ریگان نیز در این همایش با اشاره به اینکه کشاورزان این شهرستان به پرداخت زکات توجه ویژه ای دارند، گفت: طلاب و روحانیون مستقر در روستاها با برنامه ریزی و صحبت با کشاورزان موجب فرهنگ سازی در راستای پرداخت زکات شده اند که شاهد رشد خوبی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام حبیب رضا زاده عنوان کرد: طرح های عمرانی خوبی از محل دریافت زکات در شهرستان ریگان اجرا شده است.

گفتنی است؛ همایش برکت آبادی با محوریت زکات با حضور مسئولان شهرستانهای ریگان و فهرج در ریگان برگزار شد.

ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

رشد ۷۰ درصدی پرداخت زکات در شرق استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha