نگرانی جدی برای سلامت دانش‌آموزان وجود ندارد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شرایط نگرانی جدی برای سلامت دانش‌ آموزان به صورت گسترده وجود ندارد و در صورتی‌ که دانش‌ آموزان کوچکترین علائم بیماری داشتند، می‌توانند با نظر پزشک به مدرسه مراجعه نکنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن منوچهری‌ نژاد در حاشیه بازدید از روند آموزشی و رعایت دستور العمل های بهداشتی مدارس شهر کرمان، اظهار کرد: امکانات لازم برای تدریس همکاران و تحصیل دانش آموزان در مدارس مهیا و معلمان نسبت به جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به افت تحصیلی شدید دانش آموزان در دو سال گذشته و ضرورت حضور دانش آموزان در مدرسه گفت: کمبود فضای آموزشی، تراکم کلاس‌ ها را بالا برده، اما تأکید شده است مدیران مدارس به دقت بر رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی و  نظارت بر کلاس ها از جمله تهویه مناسب، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی نظارت لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: اگر کوچکترین علائم بیماری در دانش آموزی دیده شد که سلامت عمومی دانش‌ آموزان را به خطر بیندازد، شورای مدرسه سریعا در این خصوص تصمیم گیری نماید، هر چند که اطلاعات دانش آموزان بیمار و مشکوک به کرونا در سامانه ایران من به صورت روزانه ثبت می شود.

منوچهری نژاد با اشاره به انجام فعالیت های آموزشی به صورت مجازی در شبکه شاد برای دانش آموزان بیمار و یا مشکوک به کرونا، عنوان کرد: از این بستر در راستای برگزاری کلاس های فوق برنامه و انجام تکالیف مکمل استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا، تأکید رئیس‌ جمهور و وزیر آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در سراسر کشور، بیان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته آموزش کاملا مجازی، متأسفانه شاهد افت تحصیلی شدیدی در دانش‌ آموزان بوده ایم، زیرا آموزش مجازی نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی، یادگیری و ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد.

 معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: حضور دانش آموز در محیط مدرسه بسیار اهمیت دارد و حضور دانش آموزان در مدرسه، نشاط، برقراری روابط اجتماعی و تبادل اطلاعات علمی، آموزشی و پرورشی را در بر خواهد دارد، که در این بازدید عینا قابل مشاهده است.

منوچهری نژاد تاکید کرد: همه مدارس باید به صورت حضوری فعال باشند و از آموزش مجازی باید به‌ عنوان یک آموزش تکمیلی استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha