فناوری‌های شناختی را ۳۶ طرح مطالعاتی و ۵ طرح توسعه‌ای گسترش داد

پیچیدگی‌های مغز و اختلالات نوین این حوزه سبب شده تا محققان، همواره در حال پژوهش‌ بر روی این عضو کاربردی باشند.

یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر حوزه‌ای، توجه به مقوله پژوهش و حمایت از محققان و طرح‌های پژوهش‌محورانه است. این توجه و حمایت سبب ترسیم نقشه‌راه آینده آن حوزه و آسیب‌شناسی‌های احتمالی می‌شود تا مسیر موفقیت آن پژوهش و طرح در تبدیل ایده به پدیده، هموارتر شود.

به دلیل این ضرورت، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، طی سال گذشته، گام‌های بلندی در تحقق این مسیر برداشته است.

یکی از مهم‌ترین این موارد می‌توان به تصویب 36 طرح پژوهشی و توسعه فناوری در فراخوان منتشرشده و 5 طرح مطالعاتی، پژوهشی و توسعه فناوری خارج از فراخوان اشاره کرد.

در همین زمینه، این ستاد همچنین برای تمدید همکاری با مراکز علمی در برزیل، درخواست ارائه داده است.

ستاد شناختی در سال گذشته، از 133 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط حمایت به عمل آورد و دامنه این حمایت‌ها را به حمایت از 300 مقاله چاپ‌شده در نشریات معتبر بین‌المللی ISI و 36 مقاله چاپ‌شده در مجلات علمی پژوهشی گسترش داد.

در ادامه این سلسله فعالیت‌های حمایتی از طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی، این ستاد از برگزاری 12 همایش، کنگره و هم‌اندیشی مرتبط با علوم و فناوری‌های شناختی پشتیبانی کرده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای سال جاری نیز برنامه‌های موثری در جهت حمایت از طرح‌ها و مطالعات پژوهش‌محورانه و محققان آنها در دست تهیه دارد.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha