عرضه شکر مصرفی خانوارها به صورت بسته بندی

با مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان کرمان، به منظور جلوگیری از تخلفات و انحرافات در بازار، شکر مصرفی خانوار الزاما به صورت بسته‌ بندی در بازار توزیع می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۱ امروز ۲۸ فروردین به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و با حضور رئیس سازمان صمت استان، مدیران کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان برگزار و گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و اتحادیه صنف عمده فروش کرمان ارائه گردید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان در این جلسه گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر و در پی آن کمبود این ماده غذایی، مقرر شد, شکر به صورت بسته بندی و در بازار عرضه شود، تا جلوی تخلفات آن گرفته شود.


محمد رضا قوام آبادی افزود: تصمیم گرفتیم علاوه بر سهمیه ۵۰ هزار تُنی روغن خام کارخانه روغن نباتی گلناز در سال، ۱۵ هزار تُن سهمیه مازاد نیز با مکاتبات در نظر گرفته شود.


همچنین سرپرست معاونت اقتصادی استانداری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از وضعیت توزیع شکر و قیمت در بازار و همچنین وضعیت کمبود روغن اظهار داشت: تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های نظارتی و بازرسی نسبت به بررسی و تهیه گزارش از انبارهای کالاهای اساسی و احتکار کالاها اهتمام ورزند.


حسین مهرابی افزود: استان کرمان حداکثر ۱۰۰ هزار تن مصرف شکر دارد، اما آمار خرید ما بیش از این میزان است که نشان می‌دهد یک جای کار می‌ لنگد.

 رئیس سازمان صمت استان کرمان هم در این نشست،بسته بندی را برای تعدیل قیمت شکر و جلوگیری از نشت آن موثر دانست و مقرر شد بسته بندی اجباری شود.


مهدی حسینی نژاد خاطر نشان کرد: شرکت بازرگانی دولتی برای مدیریت بهتر، شکر را به صورت بسته بندی و به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۴ هزار تومان عرضه کند که جلو نشتی بازار را هم می‌گیرد.

شایان ذکر است؛ با توجه به اینکه شرکت بازرگانی دولتی مسئول توزیع شکر صنف و صنعت و خانوار است و سهمیه‌ های تنظیم بازار را توزیع می‌کند، مقرر گردید تا نسبت به درخواست مجوز جدید سهمیه تنظیم بازار از طریق مکاتبه با شرکت بازرگانی دولتی ایران برای استان اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha