آموزش‌ کمک‌های اولیه به 167 هزار نفر در سال گذشته

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از ارائه آموزش‌های 8 ساعته کمک‌های اولیه و آشنایی با مخاطرات به 167 هزار داوطلب و اعضای خانه‌های هلال سراسر کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر یعقوب سلیمانی در دوازدهمین کمیته هماهنگی و راهبری خانه‌های هلال که به گزارش آخرین اقدامات هلال‌احمر در حوزه خانه‌های هلال اختصاص داشت، بر نقش موثر خانه‌های هلال در پاسخگویی به حوادث و بحران‌های محلی تاکید کرد و افزود: تاکنون اطلاعات بیش از 6 هزار خانه هلال در سامانه جامع مدیریت سوانح کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 1200 خانه هلال، 67 هزار نفر در قالب کمپین "با هم بمانیم" از آموزش‌های کمک‌های اولیه بهره‌مند شدند، افزود: علاوه بر این، در طول سال گذشته 100 هزار نفر در سراسر کشور در دوره‌های آموزشی 8 ساعته کمک‌های اولیه و آشنایی با مخاطرات، شرکت کرده و آموزش دیده‌اند. این آموزش‌ها منجر به ارتقای تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها می‌شود و نیروهای آموزش‌دیده در ارزیابی حوادث رخ داده، توزیع کمک‌ها در حوادث و ... بسیار کمک کننده هستند.

سلیمانی گفت: رویکرد جامعه محور و داوطلب محور بودن خانه‌های هلال، این طرح را به یکی از موفق‌ترین و اثربخش‌ترین طرح‌های هلال‌احمر در راستای توانمندسازی جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها تبدیل کرده است و از آنجاکه ظرفیت‌های بی‌نظیر خانه‌های هلال کاملا بر رویکر "اجتماع‌محور" که از سوی فدراسیون دنبال می‌شود، منطبق است، امروز، طرح خانه‌های هلال در سطح فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بر لزوم توجه به ارتقای کیفی خانه‌های هلال در کنار نگاه به توسعه کمّی این خانه‌ها تاکید کرد و افزود: باید اهداف ماموریتی و فعالیت خانه‌های هلال مشخص و در راستای اهداف و ماموریت‌های هلال‌احمر باشد. خانه‌های هلال، کانون ارتباط هلال‌احمر با مردم در دور دست‌ترین و محروم‌ترین مناطق کشور است و می‌تواند در بسیج‌کردن مردم در موضوع خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث و سوانح بسیار موثر عمل کند. ما وظیفه داریم با جامع‌نگری، فعالیت این خانه‌ها را تقویت کنیم.

جذب بیش از 61 هزار جوان هلال‌احمری در 2 سال گذشته

دکتر محمد گلفشان؛ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه گفت: بیش از 61 هزار جوان در 2 سال گذشته در خانه‌های هلال کشور عضو شده‌اند که حدود 32 هزار نفر از این اعضا، خانم‌ها هستند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به نقش موثر اعضای خانه‌های هلال در موضوع جذب و هدایت کمک‌های مردمی، افزود: در طرح هلال رحمت که از سوی سازمان داوطلبان در حال اجراست، تاکنون 52 هزار و 300 بسته غذایی توزیع شده که بخشی از این بسته‌های غذایی توسط اعضای خانه‌های هلال و در محله‌های کم‌برخوردار و حاشیه نشین توزیع شده است.

گفتنی است؛ دوازدهمین کمیته هماهنگی و راهبری خانه‌های هلال با حضور دبیرکل، روسای سازمان‌های جوانان، داوطلبان و امدادونجات و معاونین آموزش و امور بین‌الملل هلال‌احمر و همچنین مسئول خانه‌های هلال کشور صبح امروز در ساختمان صلح هلال‌احمر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha