آموزش مهارتهای زندگی و فرزندپروری در مدارس ممسنی

در راستای ارتقاء سلامت روان، کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس و بهره گیری از مشارکت بین بخشی، آموزش مهارتهای زندگی و فرزند پروری در مدارس پرخطر شهرستان ممسنی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، کارشناس مسول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت شهید خواجه گفت: برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه های آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری برای والدین، فرهنگیان و دانش آموزان دوره ابتدایی پایه های چهارم، پنجم و ششم با هدف ارتقاء سلامت روان و کاهش آسیب های اجتماعی در شش مدرسه شهرستان از سوی روانشناسان بالینی مرکز جامع سلامت شهید پایخوان و شهید دلاور زارع برگزار شد.
مریم ظهرابی افزود: این آموزش ها طی چهار جلسه آموزشی با موضوعات وابستگی به فضای مجازی، مدیریت هیجان در پاندمی کووید۱۹، مهارت های شاد زیستن، پیشگیری از افسردگی و رفتارهای آسیب زننده به دانش آموزان و پنج جلسه برای والدین با موضوعات مذکور و مهارت های فرزندپروری آموزش داده شد.
این کارشناس بیان داشت: مهارتهای زندگی ابزاری قوی در دست متولین بهداشت روانی جامعه در جهت توانمندسازی افراد در ابعاد روانی-اجتماعی می باشد.
ظهرابی اظهار داشت: این مهارتها به افراد کمک می کنند تا مثبت عمل کرده و هم خودشان و هم جامعه را از آسیب های روانی- اجتماعی حفظ کرده و سطح بهداشت روانی خویش و جامعه را ارتقاء بخشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha