مسجد می‌تواند الگوی جامعه نمونه را بسازد

استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی گفت: مسجد می‌تواند نهادی باشد که در یک جغرافیای کوچک‌تر از کشور، الگوی جامعه نمونه را بسازد و از آنجایی که محور مسجد، امام مسجد است، باید واجد صلاحیت‌هایی باشد. امام مسجد باید دانش امامت محله را داشته باشد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع؛ استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، شامگاه سه‌شنبه 30 فروردین 1401 در نشست «وضع قاعده امامت در غدیر» که در غرفه «مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز» برگزار شد، گفت: مسئله مسجد جامعه‌پرداز یکی از مقدمات بحث جامعه‌پردازی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در این‌باره فرمودند: اکنون انقلاب ملت ایران وارد مرحله دوم یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی  شده است.
وی افزود: مسجد می‌تواند نهادی باشد که در یک جغرافیای کوچکتر از کشور، الگوی جامعه نمونه را بسازد. از آنجایی که محور مسجد، امام مسجد است، باید واجد صلاحیت‌هایی باشد. امام مسجد باید دانش امامت محله را داشته باشد. در این فضا باید اخلاق و منش امامت را دارا باشد.
این استاد حوزه همچنین بیان کرد: چرا خداوند امیرالمومنین (ع) را برای امامت انتخاب می‌کند؟ چون از همه عالم‌تر، خودساخته‌تر و مدیرتر است. همین الگو باید در امام کوچکتر که می‌خواهد مسجد یک محله را اداره کند، پیاده شود.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha