آفت «کنه تار عنکبوتی»، بلای جان بزگترین جنگل دشت کاشت ایران

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان از طغیان بی سابقه آفت کنه تار عنکبوتی در جنگل پردیسان قائم کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ یدالله علیزاده با اشاره به طغیان آفت کنه تارعنکبوتی در درختان جنگل پردیسان قائم، گفت: این رخداد به‌ علت کاهش شدید بارندگی و تغییرات دمایی در فروردین امسال اتفاق افتاده است.

وی طغیان این آفت را بی‌ سابقه دانست و می‌ گوید: پس از مشاوره با کارشناسان خبره حفظ نباتات سازمان و با همکاری شرکت‌ های تابعه سازمان، مبارزه با این آفت به‌ صورت گسترده شروع شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان تصریح کرد: مبارزه با آفات در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی فضای سبز پردیسان با به‌ کارگیری ۱۹ دستگاه تانکر سمپاش، حشره‌کش‌ ها و کنه ‎کش‌ های غیر شیمیایی و سازگار با محیط زیست مانند: صابون‌ های حشره‌ کش حاوی ترکیبات گیاهی ضدحشرات و ترکیبات استخراج‌ شده از باکتری BT، در بیش از ۱۲ نقطه از فضای سبز این مجموعه، شروع شده است. و تا پاکسازی کامل و حداکثری آفات ادامه خواهد داشت.

آفت «کنه تار عنکبوتی»، بلای جان بزگترین جنگل دشت کاشت ایران

به گفته علیزاده؛ کنه تارعنکبوتی یا کنه دو نقطه‌ ای یکی از آفات مهم درختان و درختچه‌ های زینتی است، که می‌ تواند طیف وسیعی از گیاهان را آلوده کند و به انواع درختان سرو شامل سرو خمره‌ ای، کامیس ‎پاریس، ژونی‌ پروس، سرو ناز و انواع گل‌ های فصلی خسارت وارد کند.

وی خاطرنشان کرد؛ این آفت با تغذیه از شیره سلولی گیاهان و از بین بردن کلروفیل، باعث ضعف شدید درختان شده و همچنین با ایجاد تارهای ریز عنکبوتی‌ مانند، سبب جذب گرد و خاک و آلوده‌ شدن گیاه و در نهایت باعث کاهش فتوسنتز و تنفس گیاه می‌ شود و به آن آسیب می‎ زند.

آفت «کنه تار عنکبوتی»، بلای جان بزگترین جنگل دشت کاشت ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha