امام جمعه کرمان: زمامدار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند

امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: از شاخصه‌ های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی شهر کرمان برگزار شد، با توصیه همگان به تقوای الهی و با اشاره به مناسبت‌ های پیش رو از جمله: شهادت حضرت علی (ع) و سالگرد شهادت سپهبد قرنی و ارتشی برجسته، گفت: امسال در راهپیمایی روز قدس باید قوی‌ تر و پررنگ‌ تر ازهر سال حضور پیدا کنیم و به فصل خداوند اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

وی گفت: سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آنچنان سپاهی‌ ها در جبهه‌ های حق علیه باطل مقاوم و استوار هستند، که ما خیرات و برکات آن را می‌ بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: قدر شب‌ های پر فضیلت قدر را بدانیم و توشه‌ ای برای آخرت خود برداریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: اولین نکته در منطق حاکمیت علوی این است، که مسلمانان باید آگاهی سیاسی لازم را داشته باشند، تحرکات دشمنان را شناسایی و مرزها را کیلومترها جلو ببرند و منتظر نباشید دشمن پشت دروازه ها بیاید، بلکه باید از دور آن‌ ها را شناسایی و در منطقه آن‌ ها را رصد و تعقیب کنید.

وی با تاکید بر این مطلب که زمامدار حکومت علوی باید خود را پاسخگوی خداوند بداند، متذکر شد: در حکومت علوی و اسلامی اجرای عدالت و حاکمیت همدلی بر جامعه و از شاخصه‌ های حکومت علوی این است که به داد طبقات پایین جامعه و فقرا رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: روزه گرفتن در ماه رمضان، نماز اول وقت خواندن، اوامر الهی را اطاعت کردن و آنچه نهی شده نزدیک آن نشدن سخت است، ولی توشه آخرت را اضافه می‌ کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به این مطلب که، انسان با اعمال خود می‌ تواند همه ثمرات و برکات و خیرات دنیا و آخرت را از آن خود کند و یا اینکه بتواند منشا همه تاریکی‌ ها شود، خاطر نشان کرد: بحث دنیا مهم است که ارتباط ما با دنیا چطور باشد، که از نعمت‌ هایی که در این دنیا در اختیار داریم برای آخرت استفاده کنیم، چرا که ما در این دنیا یک سهمی داریم و باید بتوانیم چجوری از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: آیا دنیا هدف است یا وسیله؛ یا اینکه ظرفیت یا استعداد استفاده ما از این دنیا چقدر است، سوالات مهمی است که باید برای آن ها برنامه ریزی کنیم.

امام جمعه کرمان در پاسخ به این سوال، تصریح کرد: از طرفی دنیا محل سجده و توجه اولیاء خداوند است و دنیا محلی است که در آن می‌شود به خدا نزدیک شد و محل نماز و توجه فرشتگان به انسان و فرودگاه وحی الهی است که باید ظرفیتی داشته باشد و خیر باشد.

وی افزود: دنیا محل پند و اندرزو عبرت است و کسانی که دنیا را هدف قرار دادند، افرادی هستند که قرآن آن‌ ها را توبیخ می‌کند و در بخشی از آیات و روایات می‌ گوید، دنیا برای آن‌ ها منشاء غفلت و غرور است و دنیا باعث کوری و تاریکی آن‌ ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه یادآور شد: افرادی که دنیا را ابزار می‌دانند دنیا برای آن‌ ها تمام خوبی‌ ها رادارد و منشاء آگاهی و خیر است و هر چیزی که در دنیا هست، خیر آن از واقعیت آن بزرگتر است و حقیقت آن با تبلیغات آن خیلی متفاوت است. تبلیغات همه جاذبه‌ های دنیا خیلی بزرگ‌ تر از واقعیت آن است و امیدواریم دنیا را یک وسیله بدانیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به جنایات اخیر در کشورهای اسلامی به ویژه افغانستان، افزود: شهادت روزه داران با تحریکات دشمنان و ایادی کفر، نشان از اختلافات قومی و سیاسی است که مسلمانان قربانی آن هستند.

وی عنوان کرد: درجای دیگر هم کفر صهیونیسم ها برای به خاک و خون کشیدن مسلمانان در فلسطین سبب شده که امسال برای روز قدس با پشتوانه و عزمی بیشتر برای دفاع از این ملت وارد عمل شویم.

نماینده ولی فقیه و امام‌ جمعه کرمان با اشاره به سالروز شکست آمریکائیها در صحرای طبس افزود: شکست آمریکائیها در این حادثه نشان داد که ملت ایران دست عنایت خدا را همراه داد و خداوند توجه ویژه به این ملت دارد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران، این نهاد را نماد برکت و خیر برای این نظام دانست و گفت: در تمامی ابعاد باید قدردان این خدمات و ایثارشان برای حمایت همه جانبه از این کشور و نظام باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha