بزرگداشت استاد فروزانفر؛ تکریم علم، دانش و پژوهش

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تاکید کرد: بزرگداشت استاد فروزانفر تکریم علم، دانش و پژوهش، سخت کوشی و همت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در حاشیه برگزاری همایش منطقه ای استاد بدیع الزمان فروزانفر، پراختن به شخصیت وی و برگزاری این قبیل همایش ها را از چند جهت مهم خواند و اظهار داشت: برای شناخت تاریخ ادبیات، فرهنگ و تمدن خود، انتقال آن به نسل جدید و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ و از بحران هویت، گسست نسل های جدید با ریشه و پیشینه خود با اقدامات فرهنگی جلوگیری کرد.

محمدرضا سوقندی تصریح کرد: محمد حسین بشرویه ای که معروف به بدیع الزمان فروزانفر شده از این مفاخر ارزشمند و قابل تقدیر است که دارای ویژگی های خاصی نظیر حوزوی و دانشگاهی بودن و دانش آموخته حوزه علمیه مشهد و در محضر ادیب نیشابوری با علوم مذهبی و قرآنی است.

وی به نقش و تاثیر استاد فروزانفر در معرفی آثار مولوی در همه زمینه ها پرداخت و این پژوهش ها را در  شناساندن مولوی موثرخواند و گفت: در کاری نو، نگاهی بدیع و خاص به آثار مولوی دارد کتاب احادیث مثنوی را به خوبی شرح نویسی می کند.

محمدرضا سوقندی با بیان اینکه بزرگداشت استاد فروزانفر، بزرگداشت یک شخص یا فرد نیست، افزود: بلکه مجموعه ای از فرهنگ ایرانی و اسلامی و آشنا شدن جوانان با تمدن و فرهنگ اسلامی است که اگرچه در قید حیات نیست اما متعلق به فرهنگ ایرانی واسلامی است.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید با افرادی که در علم و فرهنگ تلاش کرده و زحمت کشیدند و با نبود امکانات تلاش ها کردند در حالی که حتی چراغی برای روشنایی نداشتند و از بسیار امکانات محروم بودند اما با مشکلات و سختی زیاد به مقامات علمی راه یافتند آشنا شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به خلا موجود در این مسیر اشاره کرد و گفت: باید یک سری ناشران و موسسات آثار استاد فروزانفر را بازبینی و باز نشر و با استفاده از امکانات جدید، به شیوه های جدید تبدیل به نرم افزارهایی نو کنند.

سوقندی ادامه داد: برگزاری این همایش ها، تبدیل آثار استاد به نرم افزار های جدید را رقم بزند و مسیر آن را فراهم کند باید کاری بدیع شود و کار استاد را تمام کند، گرچه عمر استاد فروزانفر کفاف اتمام کارش را نداد اما امروز افرادی در حوزه و دانشگاه با شیوه های جدید، در حوزه های مختلف کار او را به اتمام برسانند.

وی یک ویژگی دیگر استاد فروزانفر را برقراری پیوند بین علوم جدید و قدیم بیان کرد و تصریح کرد: فروزانفر به فلسفه، حکمت، تاریخ و ادبیات، علوم عقلی هم پرداخت این ویژگی نشان می دهد از جامعیت برخوردار بود و فقط در یک رشته خاص تخصص نداشت بلکه در علوم حوزوی و جدید در حد توان و نیاز صاحب نظر بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در پایان از همه برگزارکنندگان این نشست ادبی، مردمی و اهالی فرهنگ دوست و ادب پرور شهرستان بشرویه تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha