مهمترین رسالت جامعه فرهنگی استان خنثی سازی نقشه شوم دشمنان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی به نقشه شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: خنثی سازی و برملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان در جهاد تبیین، مهم ترین رسالت جامعه فرهنگیان فرهیخته خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان با بیان این مطلب که این جنگ،۱۲مولفه دارد، اظهار کرد: نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جنایتکار از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران، درصدد براندازی نظام  مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی از شعار تغییر رفتار که این روزها از زبان مدعیان دروغین دموکراسی شنیده می شود، به عنوان یک توطئه و تاکتیک در جنگ نرم یاد کرد و ادامه داد: نبرد هشت ساله در دهه اول و جنگ هیبریدی دهه چهارم همه مؤید این واقعیت است که دشمن علی رغم تمامی توطئه ها و استفاده از تمام شگردهای خصمانه و غیر انسانی در مقابل ایمان راسخ و اتحاد مردم ایران کوچکترین کاری از پیش نبرده و به اهداف شوم خود نرسیده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی مسلح شدن آحاد جامعه به ویژه جامعه دانش آموزی و فرهنگی استان به سواد رسانه ای را یکی از مقتضیات زمان دانست و عنوان کرد: دشمن در جنگ فرهنگی به‌ واسطه امپراطوری رسانه‌ای  و بوق های تبلیغاتی خود در رسانه های صوتی، تصویری و فضای مجازی، مشغول عملیات روانی و سیاه‌نمایی است.

طالبی با اشاره به دستاوردهای نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم تبیین آن برای قشر جوان و نوجوان، اضافه کرد: دشمن تلاش دارد توفیقات نظام را وارونه نشان داده و با بزرگنمایی موضوعات حاشیه‌ای سعی در ترویج روحیه یأس، سرخوردگی، جدایی مردم از نظام و ایجاد تفرقه در صفوف فشرده و متحد مردم دارد.

وی، خنثی سازی و برملا کردن نقشه‌های شوم دشمنان در جهاد تبیین، را مهم ترین رسالت جامعه فرهنگیان فرهیخته خراسان جنوبی برشمرد و خاطر نشن کرد: نیاز است تک تک معلمان بخشی از ساعات کلاس را در آموزش و پرورش به موضوع جهاد تبیین اختصاص دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با برشمردن برخی مشکلاتی که در حال حاضر دامنگیر کشور است، افزود: بخشی از این مشکلات به شرایط و نحوه مدیریت‌ها و بخشی به تحریم‌‍‌ها برمی‌گردد اما توفیقات نظام باید پیوسته برای‌ نسل‌ جوان و نوجوان بیان شود تا دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

طالبی به ارزش علم از دیدگاه قرآن، روایات، احادیث و آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: اسلام با دعوت از علم شروع شد و اولین سوره و آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد با دعوت به علم بود که نشانگر بسیار بزرگ و ارزشمند حوزه تعلیم و تربیت و علوم دینی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: دومین موضوع در اهمیت تعلیم و تربیت و علم این است که علم‌ هدف بعثت انبیا بوده از همین رو در روایات داریم یکی از اهداف بعثت انبیا هدایت بشر است، پس می‌توان گفت هدایت بشر از طریق علم، دانش، اغناسازی و تبیین آموزه‌های دینی است.

طالبی با بیان اینکه در دنیای کنونی هر جامعه‌ای که به لحاظ علمی پیشرفت بیشتری داشته باشد قدرت آن بیشتر خواهد بود، افزود: البته در خیلی از جوامع هم علم برای اهداف نامشروع به خدمت گرفته شده یا در راستای توسعه، کاشت و برداشت مواد مخدر قرار گرفته که پذیرفته نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha