استحکام پیمان‌های بین‌المللی برای توانمند کردن نیازمندان داخل کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالگرد این جمعیت گفت: علاوه بر اینکه پیمان‌های بین‌المللی خود را برای توانمند کردن نیازمندان داخل کشور مستحکم‌تر می‌کنیم، برای ارتقای آموزش‌های همگانی و تخصصی در ابعاد بین‌المللی هم فعالیت‌های تازه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پیرحسین کولیوند در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالگرد این جمعیت بیان کرد: امروز در سالروز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر که مقارن با یکصدسالگی هلال‌احمر ایران هم بود ما توانستیم مراسم خوبی برگزار کنیم.

وی افزود: این مراسم به لحاظ سطح شرکت کننده‌ها، سخنرانان و ارائه مطالب هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی در بالاترین سطح خود برگزار شد که ماه حصل آن هلال‌احمر ایران را به سمت توسعه و پیشرفت در راه خدمت رسانی به نیازمندان، اشاعه اهداف بشردوستانه، تکریم مردم و کاهش آلام بشری خواهد برد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با اشاره به دیدار عصر امروز با معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: امروز پس از برگزاری مراسم صدسالگی، همراه با رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و سایر مهمانان خارجی با معاون اول رئیس جمهوری دیدار کردیم که در این دیدار مطالب خوبی هم در راستای ارتقای ارتباطات بین‌المللی، هلال‌احمر ایران و سایر جمعیت های ملی در اقصی نقاط دنیا گفته شد.

دکتر کولیوند همچنین اظهار کرد: این ارتباطات بین المللی باید روز به روز گسترده تر و پیمان ها محکم تر شود چرا که تماما بهره آن را مردم و مستمندان داخل کشور خواهند برد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران از نگاه بین المللی جایگاه خوبی دارد گفت: جایگاه خوب هلال‌احمر ایران در دنیا با حمایت رئیس و سایر مسئولان فدراسیون که بسیار هم موثر است بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

دکتر کولیوند با اشاره به ضرورت ارتقای آموزش‌ها هم به صورت عمومی هم به صورت تخصصی در ابعاد بین‌المللی گفت: ما باید خیلی گسترده‌تر از همیشه به موضوع آموزش بپردازیم که با برنامه‌ریزی‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده به زودی مدرسین بین‌المللی در ایران حضور می‌یابند و از سویی دیگر تیم‌های مدرس ایرانی هم آماده اشاعه و ارائه دانش‌های خود در دیگر جمعیت‌های ملی خارجی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در راستای ادامه‌ همکاری‌های مشترک میان هلال‌احمر ایران و فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت‌های هلال‌احمر، در حال حاضر یکی از کمیته های فدراسیون در اختیار هلال‌احمر ایران است که وظیفه خود را در موضوعات محول شده به خوبی انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در پایان اظهار کرد: در خصوص ارائه کمک های بشردوستانه یا موضوعات مربوط به بهداشت و درمان هم در ابعاد بین المللی فعالیت های خوبی انجام داده‌ایم که همچنان این خدمات را با بالاترین کیفیت به نیازمندان ارائه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در پایان نشست خبری رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ ایتالیا به امضای روسای دو جمعیت ملی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha