برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

سرپرست فرمانداری شهرستان زرند از برگزاری مانور مانور لحظه صفر جهت آمادگی بیشتر ارگانهای امدادرسانِ ستاد مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله، در روستای داهوئیه زرند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، سید رضا حسینی نژاد در بازدید از این مانور، گفت: بر اساس سناریوی این مانور فرضی، زلزله ای به بزرگی ۶/۳ ریتشر در روستای داهوئیه از توابع بخش مرکزی اتفاق افتاده و باعث وقوع خسارت های جانی و مالی به این منطقه شده، که با اعلام فرضی زمین لرزه به دستگاه های مرتبط, بلافاصله دستگاه های امداد و نجات در کمترین زمان ممکن نسبت به تجهیز و ارسال کمک ها به زلزله زدگان منطقه اقدام نمودند.


وی با بیان این مطالب، در ادامه افزود، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادها و ادارات، اورژانس، آتش نشانی، ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و پزشک قانونی با همکاری و هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند، با بیان اینکه یکی از راه های سنجش توانایی نیروهای امدادی, برگزاری اینگونه مانورهاست، ابراز داشت: خوشبختانه در این مانور فرضی تمام نیروها با آمادگی کامل وظایف خود را بخوبی انجام داده و البته عملکرد دستگاهها در این مانور مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.

حسینی نژاد، آمادگی در برابر بحران و زلزله را نیازمند تمرین مداوم دستگاه‌های اجرایی ، خدمت رسان و همچنین مردم دانست، تا در حوادث احتمالی میزان خسارت‌ ها به حداقل ممکن برسد.

وی یکی از مهم ترین اهداف این مانور را، ایجاد هماهنگی بین بخشی و آشنایی با خطرات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ارائه آموزش‌ های لازم و تاکید بر اهمیت و نقش هلال احمر و دیگر دستگاه‌ های امداد رسان در حوادث و سوانح عنوان کرد.

نیما صالحی رئیس هلال احمر زرند هم در این مانور، تصریح کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان با بهره گیری از تجهیزات و ادوات، در زمان مقرر در محل حادثه فرضی حاضر و در کمترین زمان ممکن نسبت به برپایی چادرهای اسکان اضطراری و امداد رسانی اقدام کردند.

سرهنگ اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند نیز، برگزاری اینگونه مانورهای تمرینی را مؤثرترین راه در راستای کسب آمادگی روحی و روانی هنگام بروز بحران دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری چنین مانورهایی نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی دارد.

برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

برگزاری مانور بزرگ زلزله در شهرستان زرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha