رونمایی از المان سردار سلیمانی و نامگذاری خیابانی به نام هلال احمر در کوهبنان

شهردار کوهبنان از نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام هلال احمر و رونمایی از المان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت هفته هلال احمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از روابط عمومی شهرداری کوهبنان؛ احمد محمدی در دیدار با رئیس و اعضاء جمعیت هلال احمر این شهرستان، گفت: به مناسبت هفته هلال احمر ​و با همراهی تلاشگرانی که برای تسکین آلام بشری همت کرده و کوششان در جهت برقراری دوستی، تفاهم متقابل و صلح پایدار زبانزد خاص و عام است، مراسم غباروبی، گلباران و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و ادای احترام به ساحت مقدس آنان در امامزاده سلیمان شاه کوهبنان با حضور اعضای شورای اداری و تامین شهرستان برگزار شد.

وی با بیان این مطالب، افزود: به مناسبت هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ به همت شهرداری کوهبنان، خیابانی در این شهر به نام خیابان هلال احمر نامگذاری و ابتدای این خیابان به المانی از تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی مزین گشت, که طی مراسمی با حضور مسئولین شهرداری و هلال احمر از تابلوی آن رونمایی شد.

 شهردار کوهبنان، در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر یکی از نهادهای بسیار مهم است که در زمینه امداد و نجات و مدیریت بحران ها اهتمام ویژه ای داشته و فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

محمدی تصریح کرد: قطعا مردم همیشه قدرشناس جمعیت هلال احمر بوده و هستند و این سازمان در میان مردم از احترام و جایگاه خوبی برخوردار است و خدمات شایسته جمعیت هلال احمر در زلزله سال ۹۶ کوهبنان و دیگر عرصه های خدمت رسانی قابل تقدیر می باشد.

وی در خاتمه صحبت هایش، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین جمعیت هلال احمر و شهرداری برقرار هست و در این هفته که مزین به نام این نهاد خدمت گذار است، تلاش داشتیم با نامگذاری خیابانی به نام هلال احمر، تبلیغات محیطی و ارائه خدماتی دیگر به این نهاد مقدس، این هفته را گرامی داریم.

در حاشیه این مراسم رئیس جمعیت هلال احمر کوهبنان، گفت: هلال احمر بعنوان یکی از نهادهای عام المنفعه در شرایط بحران کمک رسانی در عرصه ملی و بین المللی دارد.

حمید پورعسکری ادامه داد: نیروهای هلال احمر با حضور گسترده در تمامی لحظه‌ های حساس ثابت کردند که همواره آماده و فعال هستند، که این مهم را در زلزله شب یلدای سال ۹۶ کوهبنان، سیل جنوب، کمک به افراد گرفتار در برف و باران و... شاهد بوده ایم.

وی در ادامه، بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کوهبنان, تهیه بانک اطلاعاتی، آموزش همگانی امداد و نجات، استقرار تجهیزات مورد نیاز و برگزاری مانورهای آمادگی ضروری است.

به گفته رئیس هلال احمر کوهبنان یکی از ویژگی‌های هلال احمر فعالیت‌ های انسان دوستانه و نوع دوستانه به تمام افراد در جای جای کشور و جهان است، لذا افرادی که دوست دارند در راستای این خدمات اقدام کنند به جمع داوطلبان هلال احمر بپیوندند.

پورعسکری با اشاره به اینکه، کوهبنان به علت قرارگیری بر روی کمربند گسل, از جمله نقاط حادثه خیر استان کرمان است،خاطرنشان کرد: باید در هر خانواده یک داوطلب آموزش دیده حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در کلاس‌ های آموزشی می‌ توانند با مراجعه حضوری به جمعیت هلال احمر کوهبنان یا تماس با شماره تلفن ۳۳۴۹۳۵۰۰ ثبت نام کنند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم، احمد محمدی شهردار کوهبنان با اهدای شاخه گل از حمید پورعسکری رئیس و پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر شهرستان کوهبنان تجلیل و تقدیر نمود.

این‌ مراسم با رونمایی از المان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نامگذاری یکی از خیابان‌ های شهر به نام هلال احمر به همت ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری و شورای شهر همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha