استان زنجان ۴۰ روحانی شهید دارد / هدف از برگزاری یادواره شهدای روحانی ترویج نقش و پیش تازی شهدای انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت:  استان زنجان در طی ۸ سال دفاع مقدس ۴۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در یادواره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این یادواره تببین و ترویج نقش و پیش تازی شهدای روحانی انقلاب اسلامی بخصوص جلوه ایثار و شهادت است اظهارکرد: این یادواره معرفی نقش عظیم و بزرگ شهدای روحانی و تقویت و نهادینه سازی جهاد و شهادت در حوزه علمیه و جامعه است .

وی با اشاره به آمار ۴۰۰۰ شهدای روحانی بیان کرد : این آمار توسط بنیاد شهید و حوزه علمیه تایید شده است که از این تعداد ۴۰  شهید روحانی متعلق به استان زنجان است .

نماینده ولی فقیه سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه روحانیت همیشه در تمامی عرصه های فرهنگی  دفاع مقدس و...در صحنه است افزود: متاسفانه فضای عمومی کشور حجمه برعلیه روحانیت زیاد است ولی جامعه روحانیت که مخاطبانشان مردم است می‌گویم که در تمامی لحظه ها و عرصه ها در کنار مردم هستیم.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در سطح کشور ۷۱۱ یادواره  شهدای روحانی برگزار شده است خاطرنشان کرد:   در این راستا در استان زنجان یادواره شهدای روحانی ۱۰۵ مورد برگزارشد .

وی با بیان اینکه جامعه تصور میکند که روحانیت گفت به اشتباه خود گفت در جنگ حضور داشته باشید خاطرنشان کرد:  دوران دفاع مقدس ۲۲ نفر از فرماندهان قرارگاه  را شهدای روحانی  تشکیل دادند و همچنین ۲۲۰ نفر  از فرمانده گردان ها و ۹۲۸ نفر  اطلاعات عملیاتی ،امدادگر ،غواص و ... شهدای روحانی بودند .

این مسئول با بیان اینکه جامعه روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم دارد عنوان کرد:  شهید سید علی موسوی از شهدای مدافع حرم استان زنجان است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در وصیت نامه شهدای روحانی توصیه به تبعیت از ولایت ،قرآن دین و... اشاره شده است افزود : وظیفه ما است که به وصایای شهدا عمل کنیم و در این راه قدم برداریم .

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از  یک هزار آثار از شهدای روحانی در استان در جمع آوری شده است  افزود: این آثار در آرشیو سپاه استان و بسیج طلاب وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha