سفر استاندار کرمان به ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان

استاندار کرمان نخستین سفر استانی خود را از جنوب کرمان آغاز کرد و پس از بازدید هوایی از سیل بند شهرستان جیرفت، وارد شهرستان رودبار جنوب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عصر امروز محمد مهدی فداکار با همراهی معاون عمرانی، مدیران کل مدیریت بحران و حوزه استانداری، نماینده پنج شهرستان جنوبی، جانشین سپاه ثارالله و جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان عصر امروز با بالگرد، بازدید هوایی از سیلبند جیرفت داشت.

وی سپس به شهرستان رودبار جنوب سفر کرد و طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان رودبار جنوب شامل ۹۷ روستا با اعتبار ۵۵۷ میلیارد ریال با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) با حضور وی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد. در این طرح ۴ هزار مترمکعب مخزن ایجاد می‌شود و ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.


استاندار کرمان در این آئین گفت: جنوب کرمان منطقه‌ ای محروم‌ اما با مردمانی خونگرم، بامحبت و با مروت است و با توجه به شناختی که از سال‌ های گذشته از این منطقه داشته، سفرهای شهرستانی را از جنوب استان آغاز کردم و اصل حضورم در جنوب برای بازدید منطقه و شنیدن حرف‌های مردم این خطه و مشکلات آنها است.


فداکار ضمن اشاره به بازدید هوایی خود از سیلبند جیرفت، افزود: با تهدیدی که سیل در منطقه جنوب کرمان دارد، سریعا باید این طرح عملیاتی گردد ضمن آنکه پیگیری اجرای کامل مصوبات سیل در جنوب استان را خواهیم داشت.


وی گفت: شهرستان شدن جازموریان توسط نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌ شود، که با پراکندگی جمعیت خوبی که در این منطقه وجود دارد و ضرورت بعضی از کارها که با استقلال ادارات صورت می‌گیرد، خدمت‌رسانی آسانتر انجام خواهد شد.


این مقام عالی دولت در استان کرمان ابراز امیدواری کرد که طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در منطقه جازموریان که امروز کلنگ‌ زنی شد، طی دو ماه آینده به نتیجه برسد.


فداکار به خدمات سپاه در روستاهای محروم و تحت تاثیر سیل اشاره کرد و گفت: ساخت و تحویل ۳۰ واحد مسکونی مددجویان، احیای قنوات، احداث و بازسازی ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در جنوب کرمان توسط سپاه انجام شده است.

وی در ادامه سفر خود به شهرستان رودبار جنوب با خانواده شهید "امین ببربیان" دیدار و گفتگو کرد و در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز حضور یافت.

استاندار کرمان؛ شامگاه ۲۷ اردیبهشت ماه در نشست جمع بندی سفر به رودبار جنوب و پس از استماع گزارش، درخواست و دغدغه‌ مسؤلان و نماینده جامعه کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: رودبارجنوب از مناطق محروم استان است که این محرومیت در دوره های تاریخی اتفاق افتاده است.  


فداکار بیان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی ارزنده است اما متاسفانه عمق عقب ماندگی به اندازه‌ای است که به سادگی جبران نمی‌شود.


وی با بیان اینکه به همه مناطق استان سفر خواهیم داشت و به اهمیت آن اعتقاد دارم، ادامه داد: همه استان شایسته توجه و نگاه هستند، اما جنوب استان ویژه خواهد بود.


استاندار کرمان از تزریق اعتبارات دولتی از محل معادن برای زیرساخت ها و بخش های خدماتی در استان کرمان خبر داد و گفت: این اعتبار به زودی برای کمک به توسعه استان از جمله برای جنوب استان واریز خواهد شد.


فداکار از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جنوب استان نام برد و بیان کرد: مشکلات در جنوب استان وجود دارد اما مردم فقیر نیستند؛ در حقیقت تدبیر و برنامه ریزی لازم نشده و کارها به سامان نرسیده است.


وی با تاکید بر اینکه وظیفه من حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات و درخواست آنها و خدمت‌گذاری است، اظهار داشت: تعهدات دولت برای جبران آسیب های وارده به دلیل وقوع سیلاب به لوازم خانگی و دام‌های مردم منطقه جنوب استان حتما باید انجام شود و در این راستا پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.


استاندار کرمان از اعتبار تخصیص یافته برای زیرساخت های برق و راه در جنوب استان و رودبار جنوب خبر داد و گفت: شرکت ملی مس پذیرفته که معین اقتصادی شهرستان رودبار جنوب باشد و علاوه بر سرمایه گذاری های مرتبط و نیاز منطقه، کمک به دانش آموزان را در حوزه تحصیلی انجام دهد.


فداکار به موضوع آب نیز اشاره کرد و گفت: برای بهینه کردن مصرف آب باید فرهنگ آبیاری قطره ای را در منطقه ترویج دهیم.

 فرماندار رودبار جنوب نیز در این نشست با اشاره به وقوع دو سیل در دی ماه سال گذشته در این منطقه گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل به منطقه رودبار جنوب بود که حدود ۸ میلیارد تومان برای بازسازی منطقه در روزهای اول پس از وقوع سیلاب تخصیص و عملیات‌ها آغاز شد.


علی پرورش با اشاره به لزوم احداث سیلبند جیرفت گفت: کانون سیل در شهرستان رودبار جنوب است و درخواست داریم تا قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران به مرکزیت این شهرستان شکل گیرد.


وی همچنین تکمیل اعتبار برای باند دوم پل بهادر آباد به رودبار، اجرای باند دوم رودبار به زهکلوت، لزوم توجه به آنتن‌ دهی تلفن‌ همراه و اینترنت در شهرستان، رفع مشکل افت ولتاژ برق با اجرای پست‌ های فوق توزیع در بخش مرکزی و جازموریان و حق آبه جازموریان را درخواست کرد.


همچنین در این نشست امام جمعه رودبار جنوب نیز، تشکیل ستاد ویژه را در پیشرفت و توسعه جنوب استان موثر دانست و با اشاره به معین های اقتصادی گفت: امیدواریم معین شهرستان فعال گردد و کارهای خوبی انجام شود.

حجت الاسلام اکبر افشارمنش، تقویت سرمایه انسانی در دوره‌های حوزوی و نخبگان علمی را مورد تاکید قرار داد.


‌ نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه جنوب کرمان نیاز به حرکت ملی و انقلابی دارد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای انجام داده اما عقب ماندگی تاریخی در منطقه داریم.


منصور شکراللهی ابراز داشت: رئیس جمهور در ابلاغ حکم دکتر فداکار به استانداری کرمان توجه به جنوب و رفع محرومیت های آن را ذکر کردند، چون از نزدیک وضعیت منطقه را مشاهده کردند.


وی با تاکید بر اینکه در دولت انقلابی قطعا حرکات خوبی در جنوب انجام می‌شود گفت: مشکلات اقتصادی داریم و فشارهای معیشتی وجود دارد، اما به فضل الهی کارهای خوبی با طرح اصلاح اقتصادی انجام خواهد شد.

 نماینده ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان در خانه ملت یادآور شد: بسته بندی محصولات‌ کشاورزی مهمترین مسئله ای که باید در این دوره مدیریتی در جنوب استان عملیاتی شود.


شکراللهی؛ احیای ستاد راهبردی جنوب، شکل‌ گیری منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات کالاهای تولیدی، ایجاد زیرساخت‌ های ریلی، بهداشتی و درمانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجوزهای پتروشیمی جازموریان تمام شده و شروع آن را باید داشته باشیم.


وی تصریح کرد: با حضور دکتر فداکار قطعا اقدامات خوبی در جنوب استان شکل خواهد گرفت و درخواست داریم تا از ظرفیت نیروهای انقلابی و جهادی جنوب استان در کنار خودتان استفاده کرده و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

سفر استاندار کرمان به ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان

سفر استاندار کرمان به ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان

سفر استاندار کرمان به ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha