کد خبر: 180330
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۴
خانه خدیوی زنجان دوباره آتش گرفت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از مهار دومین حریق خانه خدیوی زنجان خبر داد.

Iمجید امیرفضلی در خصوص این خبر به خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) گفت : با اعلام آتش سوزی خانه خدیوی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی بلافاصله ۲ اکیپ اطفا حریق از ایستگاههای شماره ۱ و ۴ به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: پس از رسیدن ماموران آتش نشانی مشاهده شد که طبقه همکف شمال شرقی ساختمان طعمه حریق شده است که آتشنشانان اقدام به اطفا حریق کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه  بر اثر آتش سوزی‌های مکرر ساختمان خطر ریزش آوار برای آتشنشانان وجود دارد اظهار کرد:  باید بنا  باتوجه به قدیمی بودن و فرسایش ساختمان  برای این امر باید اقدام اساسی گردد تا شاهد حوادث ناگواری در این خصوص نباشیم.

امیر فضلی با ببان اینکه این حادثه بعد از ساعت ها تلاش آتش نشانان در ساعت ۱۲:۳۴ به پایان رسید بیان کرد:  علت دقیق آتش سوزی و میزان خسارت  به این اثر تاریخی نیز از سوی کارشناسان بررسی و  تعیین خواهد شد.

شایان ذکر است: خانه خدیوی از جمله خانه‌های تاریخی شهر زنجان است که مربوط به دوره پهلوی است و  همچنان کاربری مسکونی دارد و در اختیار مالک آن (آقای خدیوی) است. این خانه تاریخی از جمله بناهای زیبا و با تزئینات حائز اهمیت است ودر محله دالان آلتی ـ ضلع جنوبی خیابان هفت تیر واقع شده است ،

این اثر در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۹۶۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha