کوچکترین جزء زندگی مردم به دنیای دیجیتال پیوند خورده است

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بالغ‌ بر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطی شده است، گفت:کوچکترین جزء زندگی مردم به دنیای دیجیتال پیوند خورده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حسن آذری‌نصرآباد، مدیر مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی به مناسبت روز مخابرات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هر ساله براساس نیاز دنیا شعارهایی توصیه و مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات عینی که در جمعیت دنیا اتفاق می‌افتد نیازهای سالمندان در اولویت قرار گرفته و شعار فناوری دیجیتال برای تندرسی سالمندان برای روز مخابرات انتخاب شده است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تغییرات بسیار شگرفی در زندگی بشر و همچنین حوزه فناوری‌های دیجیتال در حال شکل‌گیری است، افزود: فناوری‌های دیجیتال در جزئیات زندگی بشر دخیل بوده و کمک‌کننده بشر شده است.

آذری نصرآباد ادامه داد: با توجه به این امور فناوری‌های دیجیتال و ارائه به موقع و صحیح آن بسیار دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه به میزان پنج برابر شبکه‌ها ظرفیت پیدا کرده که نشان از تغییرات در زندگی بشر و گسترش میدان فعالیت فناوری‌های دیجیتال است، اضافه کرد: بنابراین توجه به زیرساخت‌های ارتباطی جزو اهم فعالیت‌ها است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بالغ‌بر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطی در استان هزینه شده است، یادآور شد: در حال حاضر دولت بسیاری از کارهای خود را در حوزه فناوری دیجیتال انجام می‌دهد.

آذری‌نصرآباد ادامه داد: دولت‌ها و حاکمان به مسئله باید واقف باشد چون عدم توجه به آن لطمات بسیاری به کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات به عنوان تنها اپراتور تلفن ثابت یک سرمایه ملی برای کشور است‌، تصریح کرد: دولت باید این سرمایه ملی را برای خود حفظ کند که خوشبختانه در حال حاضر دولت به این مهم رسیده‌ است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کوچکترین عقب‌ماندگی در این صنعت قابل قبول برای دولت و اپراتورها نیست، افزود: در حال حاضر مردم حساسیت جدی به کیفیت خدمات دارند بنابراین الزام اجرای پروژه‌های ارتباطی بر هیچ کس پوشیده نیست و همه باید در این راستا کمک کنند.

آذری‌نصرآباد گفت: باید مردم با تکنولوژی‌های جدید آشنا شوند و در این زمینه باید با اطلاع‌رسانی درست، فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.

وی پروژه‌هایی که به مناسبت روز جهانی مخابرات در استان آماده بهره‌برداری بوده را 639 مورد عنوان کرد و افزود: در این راستا اعتباری بالغ‌بر ۳۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سال گذشته صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل نصب  و راه‌اندازی ۱۰۴ سایت تلفن همراه، ۵۷ سایت ارتقای تری جی و ۸۷ سایت ارتقاء تلفن همراه به فورجی بوده که نتایج این اقدامات پوشش ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از تلفن خانگی، پوشش صد درصدی جمعیت شهری استان از تلفن خانگی، پوشش ۵۱ درصدی جمعیت روستایی استان از اینترنت پرسرعت، پوشش ۸۰ درصدی جمعیت استان از اینترنت پرسرعت و پوشش ۹۰ درصدی جمعیت روستایی استان از تلفن همراه اول است.

آذری‌نصرآباد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها برای شناساندن کاربردهای فایوجی شکل گرفته است‌، یادآور شد: برنامه جدی و بزرگی برای توسعه و بهبود شبکه موبایل در کشور وجود دارد که بحث ارتقاء فرکانسی و بهبود این ظرفیت‌ها است.

وی با بیان اینکه بحث فیبرهای نوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید از آن مراقبت شود که اختلالات نگران‌کننده‌ای ایجاد نشود، گفت: در اجرای پروژه‌ها دچار مشکل هستیم که باید همه دستگاه‌ها و مردم کمک ‌کنند.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان داشت: در شهر بیرجند شبکه فیبر نوری گسترده‌ای در حال اجرا است.

آذری‌نصرآباد با تأکید بر اینکه ۱۳ سال بوده که تعرفه‌های مخابراتی تغییر نکرده که اگر ادامه یابد با هزینه‌های سروسام‌آور، توسعه را در این بخش متوقف و کیفیت ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌های شرکت مخابرات به صورت دلار و تمام درآمد آن به صورت ریال بوده بنابراین هزینه‌ها با درآمدها هم‌خوانی نداشته و باید بازنگری جدی در تعرفه‌ها صورت گیرد.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی افزود: متأسفانه مهم‌ترین و جدی‌ترین زیرساخت کشور به سبب این امر در خطر است.

سید محمد الهی، مدیر تجاری مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: در بحث همراه اول از ابتدای امسال خدمت جدید همراه یار راه‌اندازی شده که نیاز به مراجعه حضوری مشترکان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مشترکان می‌توانند برای دریافت هر گونه خدماتی در حوزه همراه اول با شماره 9990 تماس گرفته و آن را دریافت کنند.

الهی ادامه داد: در حال حاضر این خدمت تنها در بیرجند راه‌اندازی شده اما در سال جاری با تأکید بر اجرای آن در شهرهای بزرگ استان تلاش می‌شود.

وی افزود: گزارشات مردمی در سامانه ۹۹۹۰ می‌تواند به حوزه فنی کمک کرده و شبکه تلفن همراه به شبکه نرمالی برسد.

مدیر تجاری مخابرات منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در بخش تلفن ثابت و دیتای ADCL سامانه ۲۰۲۰ آماده ارائه خدمات به مردم از جمله پرداخت قبوض و شارژ ADCL است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha