روحانیت همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده‌ است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت در میدان ایثار و شهادت همواره پیشتاز بوده‌ است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند به هیچ عنوان نمی توانند جلوی نورانیت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، آیت الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی امشب در یادواره شهدای طلبه‌ و روحانی شهرستان «طبس» اظهار داشت: انقلاب اسلامی به واسطه فداکاری های شهدای گرانقدر روز به روز پربارتر و بالنده تر می شود و حداقل کار ما در برابر این فداکاری ها، تعظیم و تکریم است که یک وظیفه اخلاقی است.

وی افزود: قدردانی و تشکر و تبلیغ و ترویج روحیه فداکاری و ایثار از ویژگی های برگزاری یادواره های شهدا است.

وی بیان داشت: جامعه ای که می خواهد استقلال و آزادی داشته باشد باید روحیه ایثار، فداکاری و مسئولیت‌پذیری در برابر همه مردم جامعه را تقویت کند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهادت در ادبیات اسلامی ما به عنوان یک معیار و نشان ارزنده بیان شده است و بر اساس احادیث و روایات، معیار سنجش اعمال و عبادات، مقام شهید است.

آیت الله مروی با بیان اینکه روحانیت معزز در همه زمینه های علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده و عده زیادی از آن‌ها در دفاع از مکتب و اسلام ناب به شهادت رسیده اند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند به هیچ عنوان نمی توانند جلوی نورانیت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

وی با بیان اینکه داعش مولود ناپاک و خبیث وهابیت است، گفت: ماجرای حمله وهابیت به نجف اشرف و پیروزی جمعیت قلیل مسلمانان و شیعیان مصداق عینی آیه شریفه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ماجرای زلزله هولناک طبس چندین روز به خدمت مردم در این خطه پرداخته و به عنوان روحانی تبعیدی کانون خدمت به مردم شدند.

وی گفت: در دوران کرونا روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی به مردم بودند و و در طول این هزار و چندین ساله که از اسلام می گذرد این روحانیت بودند که با ترویج دین و دفاع از اسلام ناب محمدی پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: این منابع عظیم شیعه و کتب با ارزشی که به عنوان چراغ راه در اختیار مردم است به واسطه فداکاری های روحانیت و علمای دین به دست آمده است.

وی افزود: میراث گران بهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که همان مکتب اسلام است با فداکاری های روحانیت برای نسل های بعدی ترویج شد که یکی از از این شهدای گرانقدر شهید آیت الله مطهری است که با اندیشه پاک و فیلسوفانه در مقابل انحرافات گروه های مختلف ایستاد و به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha