تاکیید مدیر حوزه علمیه خراسان بر همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیر حوزه علمیه خراسان بر لازمه همکاری حوزه و ارشاد در تحول فرهنگی تاکید و شناسایی استعدادهای هنری حوزوی، نوعی گزینش در عملیاتی ساختن و تحقق بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی حوزه دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سیدمصباح عاملی در دیدار مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آن‌قدر توانمند عمل کند تا در شبیخون فرهنگی یک فضای امن در جامعه ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حکم انتصاب مدیر و اعضای شورای عالی این حوزه توسط رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: این حوزه در سیاست‌های جدید و با نگاه به تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف حوزه، جامعه، نظام اسلامی و بین‌الملل، گام‌های اثرگذاری را با توجه به رویکردهای نوین تحولی برداشته و در این راستا، تعامل و همکاری با قوای سه‌گانه نیز انجام شده و یا در دست اقدام است.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های حوزه و ارشاد به‌صورت اجرایی در تحول فرهنگی مهم است، اضافه کرد: در بحث فرهنگ و هنر، محتوا لازم است بنابراین نخست باید در عرصه‌ها و نگاه‌های فکری، اعتقادی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و... که داریم، تأمین محتوا کنیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه محصولات خوب فرهنگی-هنری در حوزه وجود دارد، گفت: در بحث تأمین محتوا، نخستین کاری که در عرصه‌های هنری باید شکل گیرد، ساماندهی و هدفمند شدن فعالیت‌های موجود در قالب‌های مناسب است.

آیت‌الله عاملی با اشاره به ضرورت آموزش پژوهش محور، تشریح کرد: باید برای تأمین محتوای مورد نیاز روز جامعه با ریشه اعتقادی که منشأ تحول نیز باشد، یک کار پژوهشی اثرگذار صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه مطرح کرد: کارهای طلاب هنرمند، آمیخته با مذهب و دین است؛ در واقع محتواهای تولیدی باید به گونه ای هدفمند، جهت‌دار و ریشه‌دار تهیه شود که دارای دانش هنری و فرهنگی، توام با ریشه‌های اعتقادی و مذهبی باشد.

آیت‌الله عاملی ضمن تأکید بر اینکه مباحث هنری و فرهنگی، مخاطب عام دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است، مطرح کرد: استانداردهای هنری و جذابیت در تولید محتوا، نکته‌ی دومی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به شناسایی مستعدان برتر حوزوی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تبلیغ، زمینه‌ی ورود به شناسایی در عرصه‌های دیگر را ضروری برشمرد و ادامه داد: برای پاسخگویی موضوعات روز در قالب‌های مختلف، باید بحث نیروی انسانی را جدی بگیریم.

آیت‌الله عاملی مطرح کرد: شناسایی استعدادهای هنری حوزوی، می‌تواند نوعی گزینش در عملیاتی ساختن و تحقق بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی حوزه باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: مدارس علمیه و مساجد، عرصه‌ی میدانی فعالیت‌های فرهنگی و هنری است لذا باید به‌ صورت سیستمی و متمرکز اقدام شود.

گفتنی است، در این جلسه نسبت به تشکیل یک کارگروه بین حوزه علمیه خراسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در شناسایی و احصا فعالیت‌های مشترک و امضا تفاهم‌نامه برای اقدامات هماهنگ و هم‌افزا در استان، تاکید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha