اولین نشست منطقه ای راهکارهای ارتقاء کیفیت غذای زندان ها در مشهد برگزار شد

اولین نشست منطقه ای بررسی تخصصی راهکارها ارتقاء کیفیت غذای زندانها با حضور مدیران ستادی سازمان زندانها و مدیران کل استان های شمال و شرق کشور به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ ضیائی فرد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان های کشور ضمن تأکید بر لزوم ارتقاء کیفیت غذای زندانها بعنوان یکی از اولویتهای ابلاغی رئیس سازمان زندانها در سال 1401 گفت : انتقال تجربیات موفق ، ارائه راهکارهای کاربردی و موثر مبتنی بر مطالعات علمی و شناسایی عوامل اصلی افت کیفیت ، گام اول برای تطبیق وضعیت موجود با شرایط مطلوب در حوزه غذای زندانها است.


وی ضمن تبیین پنج زیر برنامه اجرایی در اولویت ارتقاء کیفیت غذای زندانها ادامه داد: در همین راستا باید با تأمین تجهیزات زمینه تبدیل آشپزخانه زندان ها از سبک سنتی به آشپزخانه های صنعتی فراهم شود و کادر آشپزخانه ها اعم از سرآشپز،آشپز و کارگران هم یا از نیروهای متخصص و ماهر استفاده شوند یا اینکه نیروهای موجود با کسب آموزشهای تخصصی و ارتقاء دانش و مهارت فنی به سطح مطلوب برسند.


ضیائی فرد فضای فیزیکی مناسب ، تأمین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و تأمین مواد اولیه با کیفیت را فاکتورهای اصلی در کیفیت غذا دانست و گفت : برای مدیران زندان ها تکلیف است تا در شرایط موجود و با اعتبارات مشخص چرخه سلامت غذا از تأمین و خرید مواد اولیه تا طبخ و نهایتاً توزیع عادلانه را با نظارت کارشناسان حرفه ای این حوزه به صورت مستمر رصد  و به شرایط ایده آل منطبق بر شاخص های استاندارد برسانند.  


معان سازمان زندان های کشور افزود: باید تدبیر شود تا در کلیه زندانها ، زندانیان بیمار، مسن یا دارای شرایط جسمی خاص زیرنظر کادر درمان رژیم غذایی متناسب با شرایط خودرا دریافت کنند.


وی ضمن اشاره به اهمیت سلامت غذایی کارکنان زندانها و زندانیان بعنوان جامعه هدف اظهار کرد: در تنظیم برنامه غذایی و انتخاب نوع غذاها باید دقت شود تا بیشترین آورده و ارزش غذایی را زندانبانان و زندانیان دریافت کنند.


ضیائی فرد دور ریز غذا را دینی برگردن مدیران عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مدیران و کارشناسان تغذیه زندان ها باید با برنامه ریزی کوتاه مدت زمینه ارتقاء کیفیت و به تبع آن صرفه جویی و جلوگیری از دور ریز غذا و نان را فراهم کنند.


شایان ذکر است در این نشست مدیران کل زندان ها استان خراسان رضوی ،تهران،خراسان جنوبی و شمالی،سیستان و بلوچستان ، سمنان،مازندران و گلستان نیز به بیان تجربیات موفق و ارائه نظرات کارشناسی در خصوص کیفیت غذا و نان زندانها پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha