مدرسه سازی مهمترین و اثربخش ترین کار خیر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه سفر به جنوب استان کرمان و بازدید از مدارس تخریبی شهرستان های فاریاب، کهنوج و منوجان با بیان اینکه مدرسه سازی مهمترین و اثربخش ترین کار خیر است، گفت: مطالبات خیران مدرسه ساز استان کرمان با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در حاشیه این بازدید ها که به همراه حسین عباسلو خیّر خیراندیش مدرسه ساز سیرجانی انجام شد، گفت: مدرسه سازی اقدامی ماندگار در راستای جنگ با نادانی، بزرگترین فقر بشریت است که آثار و برکات آن برای همیشه تاریخ در زندگی دنیوی و اخروی خیر مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه از چهار ماه گذشته تا کنون خیران عملیات ساخت ۲۲ مدرسه را در استان آغاز کرده اند، گفت: خوشبختانه تعامل سازنده ای بین آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس استان وجود دارد و خیران نیز به سمت مدرسه سازی در مناطق مختلف استان مراجعه کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در صورت پرداخت ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک مدرسه توسط خیّر، دولت موظف به پرداخت مابقی آن است و بر اساس پیگیری های انجام شده، تمامی طرح های نیمه ساز خیّری استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

رضا رضایی با اشاره به کمبود، تخریبی و نیاز به بهسازی و مقاوم سازی  تعدادی از مدارس در مناطق مختلف استان، بیان کرد: از ظرفیت خیّران در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات خیران مدرسه ساز در استان هستیم، گفت: به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تاکید کرده ایم بدون هماهنگی خیران و تحت هر شرایطی تغییر نام مدارس خیر ساز غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به اقدامات ماندگار خیّر خیراندیش «حسین عباسلو» در استان، تصریح کرد: بر اساس بازدید وی از مدارس جنوبی استان، این خیر مدارس« مولانا » را در هفت شهر جنوبی استان احداث خواهد کرد.

رضایی در پایان گفت: با توجه به نقش موثر فضای آموزشی در تسهیل فرآیند یاددهی- یادگیری امیدواریم با مشارکت خیران و استفاده از بودجه های عمرانی دولت  استاندارد سازی و بهسازی تمامی مدارس استان محقق شود.

شایان ذکر است؛ بازدید از مدارس:  عشایری شبانه روزی زینبیه جیرفت، شهید مطهری روستای چاهریگان، شهید رامشکی روستای دول آباد، شهید دارابی روستای زه، مدارس نوساز مولانا و نیک شرست کوتک شهرستان کهنوج و مدارس شهید حاجی لطفی روستای مهروئیه و شهید بامری روستای پشموکی و مدرسه متوسطه اول نجمیه شهر فاریاب از جمله برنامه های مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در سفر به جنوب این استان بود.

مدرسه سازی مهمترین و اثربخش ترین کار خیر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha