واحدهای راکد و نیمه فعال استان کرمان درگیر مشکلات مالی هستند

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۰ درصد از واحدهای راکد و نیمه فعال استان کرمان مشکل منابع مالی دارند درحالی که طرح‌های آن‌ها سودآور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا پورابراهیمی در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان، گفت: باید نیازهای آموزشی استان احصا شود وساختار تامین مالی در اقتصاد کشور از بانک محور به سمت سرمایه محور سوق یابد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: پیگیر مسائل پنجره واحد سرمایه‌ گذاری در کرمان هستم و به عنوان نماینده دولت، سعی می‌ کنم تسهیلگر باشم.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش ارزش پول ملی و تولید باید به کارآفرینی توجه کرد وکارآفرینی یک تخصص است و کارآفرینان فرصت‌های خوبی را در کشور خلق کرده‌اند.


شهباز حسن‌ پور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان هم با بیان اینکه باید قوانین مزاحم بر سر راه کارآفرینان شناسایی شده و آن‌ ها را حذف کنیم ادامه داد: در کشورهای پیشرفته حدود ۷۰ درصد تصمیمات را کارآفرینان می‌گیرند، در حالی که در ایران  ۷۰ درصد تصمیمات توسط سیاسیون گرفته می‌شود.


محمد رضا مصباح سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز، گفت: ۲۲۴ نفر در سامانه چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان ثبت‌ نام کردند و پس از داوری‌ های مجازی، ۵۳ نفر برگزیده و از این تعداد ۲۳ نفر آن به بازدید میدانی رسیدند و ۳ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.


وی افزود: حدود ده هزار کارآفرین شناسنامه دار در کرمان وجود دارد که باید به آن‌ ها توجه ویژه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha