دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با امام جمعه شهرستان جیرفت

در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به اتفاق مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و سایر مدیران و کارکنان این نهاد با امام جمعه شهرستان جیرفت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید برخوری در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت ها و خدمات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به تشریح برنامه‌ های پیشنهادی این سازمان در خصوص ایجاد منطقه آزاد کشاورزی، بیمه درآمد و کشاورزی قراردادی پرداخت و گفت: موفقیت و پیشرفت های حاصل شده در بخش کشاورزی منطقه به خاطر قدمت ۵۰ ساله سازمان و زحمات و تلاش های همکاران خانواده بزرگ جهاد کشاورزی می باشد که امروز شاهد رشد و توسعه کشاورزی و همچنین کسب رتبه های برتر در سطح ملی هستیم به نحوی که جنوب کرمان در بسیاری از شاخص های توسعه بخش کشاورزی  نظیر آبیاری تحت فشار، توسعه گلخانه ها و  .... حائز رتبه های برتر می باشد.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در جهت ارتقای امنیت غذایی، خودکفایی و ارائه خدمات در تمام بخش ها به بهره برداران بخش کشاورزی منطقه هست، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که بایستی برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و کوشش بیشتری صورت گیرد.

 امام جمعه شهرستان جیرفت نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و خدا قوت به زحمتکشان عرصه‌ کشاورزی گفت: سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان به عنوان برند منطقه تاکنون خدمات بسیار زیادی به کشاورزان و بهره برداران ارائه کرده که تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات و شرکت های وابسته در زمینه خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی ، ملی و مذهبی و توجه به ایثارگران و اهمیت به فرهنگ جهاد و شهادت ، شایسته تقدیر و تشکر میباشد.


حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به جنگ اکراین و روسیه و پدیده شوم خشکسالی و کمبود غذا در دنیا، به بحث امنیت غذایی به عنوان اولویت اصلی همه کشورها پرداخت و بر ضرورت خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی تاکید کرد.


وی خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی باید با برنامه ریزی و پشتکار بیشتر، بحث تامین امنیت غذایی مردم و مسئله مهم خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک بویژه گندم را مورد توجه جدی قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha