شناسایی ۳۰ ساختمان نا ایمن در کرمان

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان از شناسایی ۳۰ ساختمان در معرض خطر در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، سعید شعرباف در این نشست بیان کرد: لیستی شامل ۳۰ ساختمان در معرض خطر از جمله ساختمان‌ هایی که از لحاظ ایمنی سازه‌ ای مشکل دارند و ساختمان‌ هایی که آتش‌ نشانی بر اساس بالا بودن احتمال آتش‌ سوزی در این ساختمان‌ ها، آن‌ ها را شناسایی کرده بوده، آماده است و مدیریت کار بر عهده سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به مالکان ساختمان‌ های این لیست و لیستی که نظام مهندسی از ساختمان‌ های نا ایمن به ما ارائه خواهد داد، اخطار صادر می‌ کنیم و به دادستانی نیز ارسال می‌ شود و دادستان، قاضی ویژه‌ ای برای این موضوع گذاشته است.

شهردار کرمان یادآور شد: فراخوان عمومی هم منتشر کردیم که شهروندان، ساختمان‌ های نا ایمن به لحاظ سازه‌ ای و حریق را به ما اعلام کنند و ما نیز به دادستانی گزارش خواهیم کرد.

سعید شعرباف اظهار داشت: فهرست ساختمان های ناایمن تهیه شده توسط شهرداری کرمان به همراه فهرست نظام مهندسی به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گزارش می شود که ضمن بررسی سازه‌ ای، این ساختمان ها را به دادستانی معرفی کند و دادستانی نیز بسته به مستندات ما دستور توقف فعالیت یا تخریب را صادر می کند.

وی با بیان اینکه دادستان کرمان قاضی ویژه برای بررسی وضعیت این حوزه تعیین کرده است، گفت: فراخوان عمومی در خصوص معرفی ساختمان های نا ایمن داده‌ ایم و مساله اشتعال این ساختمان ها را نیز به مردم اعلام کردیم که موضوعات را گزارش کنند.

شهردار کرمان به نمای قابل اشتعال برخی از این ساختمان ها اشاره و بیان کرد: برخی از این ساختمان ها سه تا چهار سابقه اخطار از سازمان آتش نشانی شهرداری کرمان دارند.

رییس کمیسیون خدمات‌ شهری، بهداشت و محیط زیست شورای کرمان نیز هشدار داد: اطراف بازار کرمان برخی از خانه‌ ها و کاروانسراهای قدیمی به‌ عنوان انبار مورد استفاده است که مملو از مواد آتش‌ زا هستند و اگر اتفاقی بیفتد، فاجعه به بار می‌ آید؛ بنابراین لازم است آتش‌ نشانی این مکان‌ ها را شناسایی کند و به آنان اخطار داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha