افتتاح بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مرکز جامع توانبخشی شهید باهنر کرمان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر از افتتاح بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مرکز جامع توانبخشی مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور و بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر امیررضا صادقی‌ فر در این مراسم افتتاحیه گفت: مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر به عنوان بزرگترین مرکز ترومای جنوب شرق کشورمطرح است و با توجه به تعداد بالای مراجعات این مرکز، راه اندازی بخش آنژیوگرافی عروق محیطی و مغزی و مرکز جامع توان بخشی ضروری بود.

وی با بیان این مطالب در ادامه افزود: برای راه اندازی بخش آنژیوگرافی عروق محیطی و مغزی در سال ۹۹، مبلغ ۸۹۰ هزار یورو از اعتبارات ارزی برای خرید دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی تامین شد و ۲ میلیارد تومان اعتبار  هزینه نصب آن شده است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر ادامه داد: این دستگاه به بیمارانی که دچار مشکلات عروقی  شده اند کمک می کند و یکی از مزیت های این دستگاه تصاویر سه بعدی عروقی در تشخیص و درمان است.

دکتر صادقی فر در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز جامع توان بخشی  افزود: مرکز جامع توانبخشی در ساختمان اهدایی توسط خیّر نیکوکار راه‌اندازی شده و نیکوکار دیگری هم هزینه‌های تجهیز وسایل مرکز را متقبل شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان قبلی اورژانس بیمارستان باهنر که توسط مرحوم اشرفی احداث شده بود، امروز به عنوان مرکز جامع توانبخشی مورد استفاده قرار می گیرد و خیّر آقای محمودی نیز این مرکز را تجهیز کرده است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر گفت: مرکز جامع توانبخشی بیمارستان شهید باهنر کرمان، خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و تغذیه را ارائه می‌دهد و در مراحل بعدی بخش هایی چون درمان زخم بیماران، مشاوره، روانشناسی و کاردرمانی مربوط به اطفال نیز به آن افزوده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: یکی از ارکانی که اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورد، حوزه سلامت است.

 رحمان جلالی افزود: اقدام خیّران و نظام سلامت، مصداق عملیاتی فرمایشات رهبری در مدیریت جهادی و حلقه های میانی است که به کمک حاکمیت آمدند تا ارتقای سلامت جامعه را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از زحمات و تلاش های مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: اگر خدمات ارزنده مدافعان سلامت نبود و اگر آنان جان خود را کف دست نمی گذاشتند اکنون وضعیت بیماری در کشور ما به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 محمد رضا پور ابراهیمی با اشاره به خدماتی که مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه کرمان به شهرستان‌های استان و استان‌ های همجوار می دهند، گفت: نیمه دوم امسال عملیات احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی که بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور خواهد بود(فاز اول ۵۰۰ تختخواب و فاز دوم ۲۰۰ تختخواب)، آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در عرصه سلامت جزو کشورهای موفق دنیاست، گفت: ایران در توان علمی متخصصان سلامت در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلاتی اکنون کشور با آن روبره است مانند تحریم ها، مشکلات اقتصای و ... اشاره و خاطر نشان کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها روند توسعه زیرساخت‌ ها در حوزه سلامت متوقف نشده و استمرار دارد.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی  و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز گفت: شهرستان سیرجان بیشترین خیّران سلامت را بر اساس سرانه جمعیت استان دارد.

شایان ذکر است؛ در آیین افتتاح بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی و مرکز جامع توان بخشی مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر از سه خیّری که در ایجاد و راه اندازی این بخش ها فعالیت داشتند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha