سجده در فرودگاه ؛ متفاوت‌ترین سجده شکر زائران در مدینه منوره

پس از ۲ سال تعطیلی حج تمتع برای زائران خارجی، برخی از زائران پس از ورود به سرزمین وحی سجده شکر بجا آورده و برخی دیگر از شوق توفیق زیارت خانه خدا، اشک‌ می‌ریزند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، سفر حج تمتع یکی از سفرهایی است که در برخی کشورها با توجه به تعداد بالای متقاضیان، مشتاقان زیارت خانه خدا در ایام حج تمتع باید سال‌ها منتظر بمانند تا به این سفر معنوی مشرف شوند.

انتظار برای تشرف به سرزمین وحی و حاجی شدن فقط مخصوص زائران ایرانی نیست و زوار برخی کشورها همچون اندونزی و پاکستان نیز باید سال‌ها در نوبت حج تمتع باشند تا بتوانند در ایام حج عازم عربستان شوند. حتی در عربستان نیز این محدودیت‌ها وجود دارد و با توجه به درخواست بالا برای انجام مناسک حج تمتع، مسئولان مجبور به انتخاب افراد توسط قرعه‌کشی هستند؛ به طوری که امسال ۳۹۰ هزار نفر از عربستان برای تشرف به حج تمتع اعلام آمادگی کردند که در این میان ۱۵۰ هزار نفر به قید قرعه الکترونیکی انتخاب شدند.

با توجه به انتظار بسیاری از زائران برای تشرف به سرزمین وحی، برخی زائران با ورود به عربستان تحت تأثیر قرار گرفته و از شوق توفیق تشرف به حج تمتع اشک می‌ریزند و برخی دیگر سجده شکر بجا می‌آورند؛ تا جایی که یکی از زائران اندونزیایی پس از نشستن هواپیما و ورود به فرودگاه مدینه، از اینکه توفیق تشرف به شهر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله را پس از ۸ سال انتظار کسب کرده است، سجده شکر بجا آورد.

عکس | سجده در فرودگاه ؛ متفاوت‌ترین سجده شکر زائران در مدینه منوره

اندونزی پس از عربستان بیش‌ترین سهمیه حج تمتع را دارد. با این وجود، بسیاری از مسلمانان این کشور سال‌ها برای تشرف به حج تمتع باید در نوبت بمانند و در سال‌هایی با توجه به افزایش تفاضا، از بین متقاضیان تشرف به حج تمتع قرعه‌کشی می‌شود.

عکس | سجده در فرودگاه ؛ متفاوت‌ترین سجده شکر زائران در مدینه منوره

البته عربستان در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا هیچ زائر خارجی نپذیرفت. بر همین اساس، همه زائران خارجی حج تمتع سال جاری، حداقل ۲ سال در انتظار برقراری سفر حج تمتع بودند و بسیاری از آن‌ها همچون زائران ایرانی برای شرکت در حج تمتع ۱۴۴۱ ثبت‌نام کرده و منتظر تشرف به سرزمین وحی بودند که به دلیل شیوع کرونا در آن سال، عربستان حج تمتع را محدود و فقط با حضور زائران ساکن این کشور برگزار کرد.

تشرف به سرزمین وحی و انجام مناسک حج تمتع حال و هوای متفاوتی دارد که ممکن است حتی افراد مستطیع هم فقط یک بار توفیق انجام مناسک حج تمتع را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha