شروع برنامه "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان" در کرمان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان از آغاز به کار برنامه "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی" در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود بنی اسد گفت: برنامه "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان" یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که سه هدف عمده افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، جای گیری صحیح دانش آموزان و تشخیص به هنگام اختلالات نوآموزان را دنبال می کند.

وی افزود: از طریق برنامه سنجش اگر نواقصی وجود داشته باشد، پیگیری می شود تا درمان های لازم صورت گیرد و از معلولیت ها پیشگیری شود که در نهایت این برنامه منجر به ارتقاء کیفیت بخشی به امور آموزش و پرورش  می شود.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: با همکاری های خوبی که در استان انجام شده برای ۹۳ هزار و ۸۳۱ نفر  هدف گذاری شده در صورتی که سال گذشته جامعه هدف ما ۶۸ هزار نفر بود.

بنی اسد اظهار داشت: ۵۰ پایگاه سنجش اولیه و تخصصی با حضور ۳۹۷ نفر که ۳ پایگاه تخصصی هستند ۴۷ پایگاه الف هستند از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور رفاه و آسایش بیشتر خانواده ها پایگاه های سنجش شهرهای اختیار آباد و زنگی آباد کرمان هم راه اندازی شده و مقرر است در آینده هم با حمایت های سازمان استثنایی کشور پایگاه های دائمی سنجش را در طول سال داشته باشیم و یک سامانه هوشمند یکپارچه هم ایجاد شود تا از خدمات طرح برای سلامت بیشتر نوآموزان بهره مند شویم.

شایان ذکر است؛ آیین آغاز به کار برنامه "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان" در مجتمع آموزشی حضرت خدیجه (س) آموزش و پرورش ناحیه یک واقع در شهرک مطهری کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha