فعال شدن پلیس گردشگری در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فعال شدن پلیس گردشگری در این استان با هدف برخورد با تورهای غیر مجاز، ارائه خدمات بهتر و معرفی و حفاظت از جاذبه های فرهنگی و تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی گفت: پلیس گردشگری استان کرمان با همکاری یکی از دفاتر خدمات مسافرتی این استان راه‌ اندازی شده است و نیروهایی که در طرح مذکور با این اداره‌ کل همکاری دارند، در حال فراگیری آموزش‌ های لازم و مرتبط در این زمینه هستند.

وی افزود: یکی از مباحث بسیار حساس و قابل توجه در صنعت گردشگری مقوله امنیت در کشور میزبان است و چنانچه یک کشور از ضریب امنیت بالاتری برخوردار باشد، تمایل بیشتری برای سفر به آن کشور وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از جمله کشورهایی به شمار می‌ رود که‌ از جاذبه‌ های گردشگری بی‌ شماری بهره می‌ برد، به تبع آن استان کرمان نیز دارای آثار بسیار زیاد توریستی است، بنابراین ایجاد پلیس گردشگری برای گردشگران در آن ضروری است.

فعالی اظهار کرد: تعدد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی در استان کرمان نیاز و توجه بیش از پیش به موضوع پلیس گردشگری را زیاد کرده بود، که موجب شکل گیری این نیرو در کرمان شد.

وی با اشاره به ثبت ۸ اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده در استان کرمان خاطر نشان کرد: با همکاری و تعامل میان اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیروی انتظامی این استان برای ارائه خدمات به گردشگران و همچنین جلوگیری از تورهای غیرمجاز توانستیم درصد بالایی موفق عمل کنیم که امیدواریم با ایجاد پلیس گردشگری این میزان موفقیت افزایش بیشتری یابد.

شایان ذکر است؛ استان کرمان با ثبت ۸ اثر جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha