ابلاغ برنامه کشت ۶ هزار هکتاری پیاز به جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: هدف گذاری، تعیین و ابلاغ برنامه کشت ۶ هزار هکتاری و تولید ۳۶۰ هزار تُن پیاز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و برنامه‌ ریزی جهت کشت محصولات استراتژیک کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرامرز رستگاری گفت: در راستای اجرای سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی به منظور تأمین امنیت غذایی و اولویت کشت‌ های استراتژیک و قراردادی، بر اساس میزان کشت و تولید سایر استان‌ ها، پیش‌ بینی میزان ذخیره‌ سازی تولید پاییزه در منطقه جنوب کرمان صورت می‌ گیرد.
 
وی افزود: میانگین صادرات چند سال گذشته، تعادل عرضه و تقاضای بازار، برنامه کشت و تولید محصول پیاز برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ به ترتیب ۶ هزار هکتار و تولید ۳۶۰ هزار تُن هدف‌ گذاری، تعیین و ابلاغ گردیده است.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: برابر ارزیابی‌ ها و بررسی‌ های میدانی برداشت و ذخیره‌ سازی آنیون ست از خزانه‌ های منطقه و استان در سطحی معادل ۲۱۷ هکتار و به عبارتی تأمین ست مورد نیاز بیش از ۵ هزار هکتار کشت در حال انجام می‌ باشد.
 
رستگاری به کشاورزان توصیه کرد: برای احداث خزانه تولید نشاء و کشت سال زراعی پیش‌ رو نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و به نحوی برنامه‌ ریزی انجام شود که با مدیریت کشت، تولید، میزان و زمان عرضه مناسب، منافع اقتصادی مطلوب حاصل و از هرگونه بی‌ ثباتی بازار، اُفت و نوسان قیمت و خسارات احتمالی و ممانعت به عمل آید.
 
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط بین‌ المللی و دو چندان شدن اهمیت امنیت غذایی و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت و برنامه‌ ریزی کشت به صورت چند محصولی با اولویت کشت محصولات استراتژیک گندم، کلزا و سایر محصولات سبزی صیفی از جمله سیب زمینی می‌ تواند راهکار مناسب و مطلوب در جهت دستیابی به بازاری با ثبات، اقتصادی پویا و درآمدی پایدار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha