اختتامیه دوره کمک های اولیه و آسیب های ورزشی در مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا سیرجان

آئین اختتامیه دوره کمک های اولیه و پیشگیری از آسیب های ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان با حضور فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا و رئیس جمعیت هلال احمر سیرجان در محل پایگاه نیروی دریایی شهدای وظیفه نداجا سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا شهرستان سیرجان در این آئین که با حضور کارکنان نیروی دریایی ارتش سیرجان، خانواده های آنان و ورزشکاران این مرکز برگزار شد، با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند:«النعمتان مجهولان، الصحت و الامان»، اظهار داشت: دو نعمت است که قدر آن ها را نمی دانیم, یکی نعمت سلامتی و دیگری نعمت امنیت است.

دریادار دوم امیر حسن مردان در ادامه، افزود: با توجه به این سخن، تا زمانی که گرفتار کمبود این نعمت ها نشده ایم، به اهمیت آنان پی نخواهیم برد.

وی در ادامه سخنانش، ابراز داشت: آموزش و مهارت آموزی در حوزه های مختلف به ما کمک می کند تا در شرایط بحران بتوانیم بهترین اقدام را در مقابله با آن حادثه داشته باشیم.

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا سیرجان، بیان کرد: اجرای کلاس های کمک های اولیه و امداد و نجات و راه های پیشگیری از آسیب های ورزشی این کمک مهم را به ما و خانواده ها می کند، تا بتوانیم در هنگام بروز حوادث در محیط زندگی، اقدام مناسب و به موقعی را انجام داده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

 اختتامیه دوره کمک های اولیه و آسیب های ورزشی در مرکز آموزش شهدای وظیفه نداجا سیرجان

 رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش کمک های اولیه در زندگی روزمره، گفت: بر همه ما لازم است که آموزش های های امدادی را فرا بگیریم تا اگر خدای ناکرده برای خود یا خانواده مان اتفاقی افتاد، یا در شرایط مواجهه با مصدومی قرار گرفتیم بتوانیم با انجام اقدامات اولیه مناسب به وی کمک کنیم.

مجید عرب قهستانی با بیان این مطلب در ادامه، افزود: جمعیت هلال احمر مجری برگزاری دوره های آموزش امداد و نجات می باشد و جمعیت سیرجان نیز با وجود مربیان باتجربه در حال حاضر قراردادهای متفاوتی در زمینه های آموزشی با ارگان ها و نهاد ها، بالاخص مراکز انتظامی مانند نیروی دریایی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی جهت آموزش مباحث امداد و کمک های اولیه منعقد کرده است.

وی در خاتمه سخنانش، خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند آموزشی در شهرستان ادامه داشته باشد و بتوانیم بحث کمک های اولیه را در تمامی ادارات شهرستان انجام دهیم که همگی بتوانیم در مواقع بحران کمک های اولیه را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    خوب بودخسته نباشید