لزوم قرار گرفتن تغییر هوشمندانه الگوی کشت، در دستور کار جهاد کشاورزی

نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و تغییر الگوی کشت، گفت : دولتمردان و نمایندگان موضوع امنیت غذایی را در کنار امنیت ملی و امنیت نظامی قرار می دهند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ذبیح الله اعظمی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، گفت: حوادث اخیر روسیه و اوکراین نشان داد که امنیت غذایی و بحث خودکفایی محصولات کشاورزی بالاخص محصولات استراتژیک و اساسی مسئله بسیار مهمی می باشد. 

 وی به موضوع بحران آب، فرو نشست ها و فروچاله ها ،پایین بودن بهره وری محصولات کشاورزی، پایین بودن ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان، عدم تکمیل زنجیره تولید تا فروش و ... به عنوان چالش های مهم بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود : با توجه به کمبود منابع آبی در جنوب کرمان بایستی بحث تغییر هوشمندانه الگوی کشت و کشاورزی اقتصادی در دستور کار سازمان قرار گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بایستی سازمان جهاد کشاورزی به پایلوت توسعه کشاورزی و قطب ترویج و آموزش کشاورزی کشور تبدیل شود.

در این مراسم همچنین دکتر منصور شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، گفت : نیاز کشور دانش بنیان بودن کشاورزی می باشد و چنانچه کشاورزی جنوب کرمان با پشتوانه علمی باشد موفقیت های چشمگیری حاصل خواهد شد.

وی عنوان کرد : سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به عنوان یکی از سازمان های برند کشور می باشد و جنوب کرمان ظرفیت بسیار بالایی دارد که انتظار هست رئیس جدید سازمان برای کشاورزی جنوب کرمان نقشه راه ترسیم و از ظرفیت نخبگان جوان و انقلابی ۷ شهرستان جنوبی در بخش کشاورزی استفاده نماید .

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم بازاریابی محصولات از مشکلات عمده بخش کشاورزی می باشد که بایستی رایزنی با کشورهای همسایه بالاخص عمان و بحرین در دستور کار قرار گیرد و بدون شک وجود رایزن های کشاورزی در سفارتخانه های کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی بسیار ضروری می باشد.

رئیس صنف کشاورزی جنوب کرمان نیز در مراسم، ضمن اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی گفت : مشکل عمده کشاورزی جنوب کرمان مسئله آب هست که اعتبارات دولتی در این زمینه بالاخص در بحث قنوات بسیار ناچیز می باشد .

محمدعلی پیراسته از معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی درخواست کرد : در خصوص تخصیص اعتبارات به جنوب کرمان در زمینه قنوات، آبیاری تحت فشار، نوار تیپ و همچنین رفع مشکل چاه های کشاورزی حمایت های ویژه صورت گیرد.

شایان ذکر است؛ در انتهای این مراسم از خدمات سعید برخوری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان تجلیل و احمد احمد پور به عنوان رئیس جدید این سازمان انتخاب شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha