استفاده از ظرفیت‌ های جهاد دانشگاهی برای رفع دغدغهٔ فرزندآوری

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، همچون پژوهشگاه رویان برای رفع دغدغه‌های فرزندآوری و کمک به زوج‌ های نابارور آن هم در مناطق کم برخوردار یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ذبیح‌ الله اعظمی در آستانه چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به اقدامات علمی و فرهنگی این نهاد اشاره و بیان کرد: در ابتدا جهاد دانشگاهی در چاپ و نشر کُتب دانشگاهی نقش مهمی داشت و با ورود به اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی زمینه جذب دانشجویان و نخبگان را در تولید علم فراهم کرد.

وی، ورود جهاد دانشگاهی به اقدامات زیربنایی در بخش‌های پزشکی، کشاورزی، نفت، معادن و ... را نشانگر ظرفیت‌ های کارشناسی دانست و افزود: انتظار است جهاد دانشگاهی در استان کرمان بیش از این در زمینه کشاورزی ورود کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: جنوب کرمان، به‌ عنوان قطب کشاورزی با تولید بیش از چهار و نیم میلیون تن محصول یکی از مناطقی است، که در تولید بذر نیازمند مساعدت است.

اعظمی، همچنین وجود ۱۰ هزار نفر شتر را در جنوب کرمان از دیگر مزیت‌هایی برشمرد که توسعه این ظرفیت مستلزم انجام اقدامات پژوهشی است.

وی، با تاکید بر افزایش بهره‌وری در بخش معادن، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با وجود مؤسسات علمی می‌ تواند در این زمینه نیز ورود کند و مشکلات فرآوری و بهره‌ وری معادن را با به کارگیری تجربیات نخبگان علمی مرتفع کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از فرزندآوری به‌ عنوان مهم‌ ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب یاد کرد و استفاده از ظرفیت پزشکی موسسه رویان و مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را در رفع این مهم خواستار شد.

اعظمی، اذعان داشت: امروزه شاهد هستیم استان‌ های هم‌ جوار از گردشگری پزشکی به‌ عنوان یک قابلیت استفاده می‌ کنند و بیماران با صرف هزینه‌ های زیادی به مراکز پزشکی ناباروری در مناطق دیگر مراجعه می‌ کنند، در حالی که زیرساخت های استفاده از موسسه رویان در اکثر استان‌ ها از جمله کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به مراکز علمی و دانشگاهی در استان کرمان ابراز داشت: مرکز جهاد دانشگاهی استان همکاری خوبی با دیگر مراکز آموزش عالی دارد و می‌ طلبد با وجود مجامع علمی این رویه گسترش پیدا کند.

جهاد دانشگاهی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha