استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: ۶۰ درصد مواد مخدری که وارد کشور می‌ شود از مسیرهای استان کرمان عبور می‌ کند و برای مبارزه با این پدیده نیازمند تجهیزاتی مانند تونل ایکس ری هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در محل استانداری کرمان برگزار شد،  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر قرار داریم و کشور ایران در دنیا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و گواه آن شهدای والامقامی است که در این عرصه تقدیم کرده است، گفت: امروز همایش کشوری مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه برتر استان کرمان در عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: کرمان یکی از استان‌ های خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و کمیته‌های مختلفی در استان کرمان در این حوزه مشغول انجام وظیفه هستند و در سال گذشته با کشف بیش از ۱۶۱ تن انواع مواد مخدر با اختلاف قریب به ۳۰ تن با استان رتبه دوم، رتبه اول مقابله با مواد مخدر در کشور را کسب کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی و معدنی زیادی از محورهای استان ترانزیت می‌شود، برخی از سوداگران مرگ، از این فرصت استفاده و مواد مخدر در این بارها جاسازی می‌کنند، لذا نیاز به تامین اعتبار برای تهیه تجهیزات ایکس ری(تونل تصویربرداری) داریم، که اخیراً با وزارت دفاع صحبت‌هایی در این ارتباط انجام شده، دستگاه آماده تحویل است و نیاز است، تامین اعتبار از سوی مجموعه استان انجام شود.

سردار ناظری با اشاره به جمع‌ آوری معتادان متجاهر و برخورد با سایر موضوعات متاثر از اقدامات سوء سوداگران مرگ بیان کرد: سال قبل با پشتیبانی و هماهنگی دستگاه قضائی در این حوزه‌ها برخورد با خرده فروشان و موضوعات دیگر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز کانون خانواده به ویژه بانوان را هدف قرار داده است، گفت: باید خود مردم و سازمان‌های مردم نهاد پای کار بیایند تا کاهش عرضه و تقاضا را در استان کرمان داشته باشیم و این اراده و برنامه‌ریزی در استان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در مجموع ۶۱۳ شهید والامقام انتظامی را تقدیم کرده است که تعدادی از آنها در دوران دفاع مقدس، تعدادی در مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و تعدادی هم در عرصه تامین امنیت مردم به شهادت رسیدند، افزود: سال قبل هفت شهید داشتیم که شش نفر آنها در عرصه مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

سردار ناظری با بیان اینکه امکانات رصد کویر و مقابله با اشرار در این منطقه با همت سردار اشتری در استان کرمان مستقر شده و امیدواریم که امسال ثمرات آن را شاهد باشیم، گفت: این تجهیزات برای مقابله با اشرار و کاروان‌ هایی است که بخواهند کویر را محلی برای سوء استفاده خود قرار دهند.


وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردها حدود ۶۰ درصد مواد مخدری که وارد کشور می‌ شود از مسیرهای استان عبور می‌ کنند، زیرا کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ۳ استان مرزی دارد، لذا متاثر از مشکلات استان‌ های مرزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha