لزوم شناسایی ظرفیت‌های جدید دستگاه‌های اجرایی، در اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت‌های جدید را برای اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر شناسایی و  اقدامات لازم را انجام دهند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)از زنجان ، ابوالفضل رفیعی در  جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر(۵ تیرماه) اظهار کرد:  روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نقطه شروع مجدد برای جذم کردن عزم‌ها و تلاش و فعالیت بیشتر برای مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان این‌که خطر مواد مخدر بسیار جدی است افزود:  طبق برآوردها و علیرغم ممنوعیت کشت خشخاش تاثیری در  کاهش تقاضا نداشته و صرفا  فقط هزینه‌ها افزایش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استاندار زنجان افزود: فرد معتاد به هر نحوی شده درصد تامین نیاز خود خواهد بود و این به معنای بدی است، زیرا در حوزه‌های دیگر دچار آسیب و چالش ‌های جدی می‌شویم و باید به صورت جدی روی این موضوع تمرکز داشته باشیم و این ام الفساد را در جامعه ریشه کن کردن و از بین ببریم.

رفیعی با اشاره به بازدید صورت گرفته از زندان زنجان  گفت: در طی بازدید از زندان که  ۸۰ درصد آمار زندانیان زنجان را تشکیل می‌داد مربوط به سرقت برای تامین مواد مخدر  بود  که  دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جدی بر معضل مواد ورود کنند.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها و همچنین  حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که به صورت شبانه‌روزی در این حوزه فعالیت می‌کنند است افزود : در خصوص  اشتغال باید در حمایت از تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد برای ارائه تسهیلات حمایت کنیم و دستگاه‌های اجرایی نیز ظرفیت‌های جدید را برای اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر شناسایی و اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی،  امنیتی و  اجتماعی استاندار زنجان افزود:  قطعا  با ایجاد اشتغال  آمار معتادین پایین خواهد آمد و زمینه برای بازگشت به زندگی عادی برای بهبود یافتگان فراهم می‌شود.

رفیعی با اشاره  به مجوز ماده ۱۶ و ۱۵ اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری  موضوعات مربوط به آنها هستیم تا به زودی شاهد راه‌اندازی کمپین‌های ماده ۱۶ برای برادران و خواهران باشیم و در ماده ۱۵ امیدواریم شاهد افزایش کمپ‌ها از لحاظ کیفیت باشیم.

وی با اشاره  به ایجاد مراکز نگهداری میان راهی بیان کرد : مباحث مرتبط به آموزش و اشتغال را داریم تا بیماران پذیرش شده با یادگیری حرفه به جامعه تحویل داده شوند.

در ادامه فاطمه رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: پنج تیر مصادف با  روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است و برنامه‌های مختلفی در این راستا از یک تا هشتم تیرماه با عناوین مختلف اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه  هرسال به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر، شعار ویژه‌ای از سوی سازمان ملل انتخاب می‌شود و پیرو آن شعار، اقدامات و فعالیت‌های لازم برای مقابله با موادمخدر و اعتیاد در سال پیش رو برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی می‌شود افزود : شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر «پرداختن به چالش‌های موادمخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» برای سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی) انتخاب ‌شده است.

دبیر هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور سه هزار و ۷۰۰ شهید جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،در پایان این مراسم از خانواده شهدا، جانباز و سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری و بهبود یافته در حوزه  مبارزه با مواد مخدر  استان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha