تخصیص  ۴۹ هکتار زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در جیرفت

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از از ثبت نام ۳۲ هزار نفر متقاضی در سامانه حمایتی مسکن خبر داد و گفت: در شهرستان جیرفت ۴۹ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت ۶۸۰۰ واحد زمین تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ پیمان توکلی، گفت: بعداز روی کارآمدن دولت سیزدهم ازمهرماه سال گذشته بحث مسکن به صورت جدی از سوی وزارت راه وشهرسازی پیگیری شد. بر اساس اعلامی که درجنوب کرمان انجام شد نزدیک به ۳۲هزار نفر متقاضی در سامانه حمایتی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: براساس اولین پالایشی که صورت گرفت از این تعداد بیش از۶۵۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند وحدود ۱۵۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط این طرح واریز وجه داشته اند، که در خصوص واجدان شرایط نهضت ملی مسکن، طبق قانون و آئین‌ نامه، اطلاع رسانی لازم چه بصورت خصوصی و چه در پایگاه های خبری انجام شد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان تصریح کرد: واجدان شرایط این طرح می بایستی حداقل سابقه ۵ سال سکونت درشهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب را در حوزه مسکن ،می توانند ثبت نام کنند. همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، و آقایان مجرد بالای ۲۳سال و همچنین متقا ضیان دارای محدودیت  جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، نیز می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن(نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

پیمان توکلی خاطر نشان کرد: درشهرستان جیرفت تقریبا ۴۹ هکتار زمین با ظرفیت ۶۸۰۰ واحد زمین تامین شده است؛ که تاکنون ۱۴۵۶ نفر متقاضی موثر  واریز وجه داشته اند که ما پس از انتخاب اراضی و با در نظر گرفتن شرایط مناسب خدمات زیر بنایی  و روبنایی که فعالیت اجرای ۷ پروژه با ظرفیت ۲۵۶۸ واحد شروع کرده ایم و چنانچه متقاضیان افزایش یابند، مشکلی جهت شروع عملیات اجرایی نخواهیم داشت و زمین به اندازه کافی برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: افراد بر اساس تاریخ  پرداخت وجه اولیه و اقساط بعدی که می پردازند توسط سامانه اولویت بندی می شوند و متقاضیان می توانند با مراجعه به پروفایل خود در سامانه TEM نسبت به پروژه خود و درصد پیشرفت فیزیکی آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha