تبدیل آلایندگی های گل گهر به کود کشاورزی، تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در مراسم بهره برداری از خط سوم تولید کنسانتره شرکت گهر زمین از راه اندازی پروژه سولفور زدایی این معدن که طی آن دود متصاعد از گوگرد کارخانه گندله به کود کشاورزی تبدیل می شود، به عنوان یک رویداد زیست محیطی بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس عتیقی در این مراسم با اشاره به اینکه یک رویداد زیست محیطی بزرگ در استان کرمان در حال انجام است، گفت: کارخانه گندله سازی شماره ۱ گل گهر به علت دود گوگرد متصاعد از این کارخانه، به چالش مهمی در زمینه تهدید زیست محیطی برای منطقه و سیرجان تبدیل شده بود.

وی در ادامه، افزود: طرح سولفور زدایی از گازهای گوگرد از حدود ۱۰ سال پیش در دستور کار این شرکت بود، که ۱ سال پیش به جمع بندی رسید و بر این طرح که پایه اصلی شکل گیری آن دانش بنیان و بومی است و با خرید تعدادی تجهیزات از یک شرکت چینی به زودی و ظرف ۲۴ ماه آینده به بهره برداری کامل می رسد و خطرات ناشی از این تهدید برای کارکنان و مردم به صفر می رشد.

تبدیل آلایندگی های گل گهر به کود کشاورزی، تهدیدی که به فرصت تبدیل شد

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر از این اقدام به عنوان «تبدیل تهدید به فرصت» نام برد و تصریح کرد: طی این طرح که دود متصاعد از گوگرد به کود سولفات آمونیوم تبدیل می شود، فرصتی بی بدیل برای توسعه کشاورزی است و همچنین زمینه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را فراهم می کند.

مهندس عتیقی در خاتمه سخنانش، میزان سرمایه گذاری در این طرح را ۲۰ هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم در آستانه عید قربان، این طرح که عملیات اغازین آن از امروز به دست وزیر صمت کلید خورد، موجب خیر و برکت برای شهرستان سیرجان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha