بیش از ۱۰ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح ثبت نام کردند

معاون اداره کل حج و زیارت استان کرمان از پیش ثبت نام بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر جهت پیاده روی اربعین در سامانه سماح استان خبرداد و گفت: ثبت‌ نام زائران اربعین تا ۳۱ تیر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد علی مجد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۳۵۹ نفر در سامانه سماح جهت پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: ثبت نام زائرین تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرواز از فرودگاه کرمان به سمت عراق انجام می‌ شود، افزود: با توجه به باز شدن مرز زمینی استقبال زائران از سفر عتبات عالیات به‌ صورت هوایی کم شده است.

معاون حج و زیارت استان کرمان با اشاره به انجام هفتگی پنج پرواز از فرودگاه کرمان به عتبات عالیات اظهار داشت: قرار است با همکاری شرکت های مرکزی و جنوب شرق در اربعین حسینی، حداکثر ظرفیت پروازها به عتبات به خدمت زائران درآید.

مجد با بیان اینکه رسانه‌ ها نقش مهمی در اطلاع‌ رسانی به زائران عتبات عالیات و حجاج داشته و کمک کردند که زائران به موقع اخبار صحیح را دریافت کرده و دچار گمراهی نشوند، ادامه داد: از مردم درخواست داریم ثبت‌ نام سفر عتبات را از مجاری قانونی و دفاتر زیارتی معتبر انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه سماح پیش ثبت نام از زائران را انجام می‌دهد، بیان کرد: سفر قطعی زائران و جزئیات آن بستگی به وضعیت کشور عراق در زمان اعزام دارد.

معاون اداره کل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح امکان برنامه‌ ریزی برای سفر زائران را فراهم می‌ کند و وجود آمار بسیار اهمیت دارد، گفت: زائران در زمان اعزام به عراق طبق اعلام وزارت بهداشت باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

مجد با اشاره به اینکه پیش‌ بینی می‌شود از استان کرمان حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار نفر برای پیاده‌ روی اربعین در سامانه سماح پیش ثبت‌ نام خود را انجام بدهند، افزود: ۱۲۰ دفتر زیارتی در سطح استان کرمان داریم که زائران عتبات می‌ توانند به آن مراجعه کرده و از این طریق ثبت‌ نام و سفر خود را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به زائران از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سماح انجام می شود تصریح کرد: زائران شماره همراه خود را به طور دقیق و صحیح در این سامانه ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha