انتخاب شهرهای بافت، رابر و ارزوئیه به عنوان پایلوت طرح ملی اشتغال آفرینی شهید سلیمانی

نماینده مردم شهرستانهای بافت- رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، از اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی به منظور توسعه مشاغل خانگی در قالب طرح ملی اشتغال آفرینی شهید سلیمانی به شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه خبر داد و با این اعتبار برای ۳۰۰ نفر مازاد بر سهمیه و تعهد اشتغال این شهرستانها اشتغالزایی خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صمدالله محمدی در جلسه گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان که در هنرستان دخترانه الزهرا بافت برگزار شد، با خوب ارزیابی کردن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد شغل بویژه اجرای مناسب الگوی ملی زیست بوم اشتغال گفت : آنچه مهم است اجرای مصوبات است و برای اجرای مناسب مصوبات، مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه؛ باید پیگیری اجرای مصوبات را در اولویت کاری خویش قرار دهند .

در این جلسه حسین مهرابی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در خصوص اثر بخشی پرداخت تسهیلات روستایی ، به لزوم استفاده از منظومه های روستایی تدوین شده توسط سازمان مدیریت و بهره گیری از طرح های معاونت توسعه روستایی استانداری تأکید کرد و خواستار تغییر سهم بخشهای اقتصادی و افزایش سهم بخش کشاورزی در اعطای تسهیلات و گنجاندن رسته های زیر شاخه معدنی استان به رسته های اولویت دار پرداخت تسهیلات شد .

همچنین در جلسه تبیین و تشریح طرح ملی نهضت اشتغال آفرینی که به صورت آزمایشی در شهرستان بافت اجرایی شد؛ رامین اسدی مدیر اجرایی طرح های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح فرآیند اجرای زیست بوم اشتغال، تصریح کرد: مشارکت فعال دستگاه های متولی صدور مجوز در این خصوص می تواند در موفقیت طرح نهضت ملی اشتغال آفرینی بسیار مؤثر واقع شود  .

شایان ذکر اشت؛ در دیدار اخیر نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی ارزشمند به معاون وزارت کار پیشنهاد داده شد؛ که مورد موافقت آن وزارت خانه قرار گرفت.

این طرح که با هدف توسعه زیرساخت های اشتغال و کارآفرینی در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه بر اساس مدل زیست بوم اشتغال کشور مبنی بر ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و کارآفرینی است و قرار است در این منطقه ابتدا به صورت پایلوت اجرا شود, فرصتی بسیار ارزشمند و تکرار ناپذیر در جهت معرفی سه شهرستان برای ایجاد فضای کسب و کار عمومی در بخش های مختلف صنعتی، گردشگری، معدنی و ... در جهت تحقق توسعه پایدار این شهرستان ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha