درمان آسیب‌های اجتماعی با رویکردهای فرهنگی و هنری/قیدار قطب گردشگری و زیارتی می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معتقد هستیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با رویکردهای فرهنگی و هنری درمان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محمد مهدی اسماعیلی  شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم جشن عید قربان در محل بقعه مبارک قیدار نبی  در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: توفیقی شود در روز عید قربان در جوار مزار شریف حضرت قیدار نبی (ع) باشم و تلاش خواهیم کرد با همکاری تمام نهادهای استانی، از سال‌های آینده مراسمی در شان این پیامبر عظیم الشان برگزار کنیم.

وی افزود: این پیامبر بزرگوار ازسبط ابراهیم خلیل الله است و حتماً باید به نسل جوان و مردم بیشتر شناسانده شود و این کار را از طریق برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری آغاز خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع توسعه این مرقد شریف اشاره کرد و گفت: توسعه این مرقد را با کمک دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد و هر آنچه بتوانیم انجام می‌دهیم تا توسعه این نقطه درخشان تاریخی که مردم متدین شهرستان خدابنده میزبان چند هزار ساله این پیامبر عظیم الشان هستند صورت گیرد.

اسماعیلی در ادامه گفت: هدف این است که با توسعه این مرقد شریف بتوانیم یک فضای فکری و دینی جدیدی را در کشور با ترویج نام این پیامبر عظیم الشأن فراهم کنیم.

وی به بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی اشاره کرد و گفت: در هفته‌های آینده موضوع بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی را خواهیم داشت و ستادی برای این کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و رویدادهای شهرستانی استانی ملی و بین المللی برای آن دیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: با کارهای شروع شده در قیدار، در خصوص بزرگداشت مشاهیر این شهرستان امیدوار هستیم در آینده نزدیک قیدار تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی باشد.

اسماعیلی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی وبیان کرد: ما در آسیب‌های اجتماعی کار مهمی از سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز با همکاری دستگاه‌های دیگر و وزارت کشور شروع کرده‌ایم و معتقد هستیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را با رویکردهای فرهنگی و هنری می‌توانیم درمان کنیم.

وی در خصوص بازدید از مناطق حاشیه‌ای تهران و شهرهای بزرگ گفت: بنای ما این است که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اتکا به ظرفیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری بتوانیم گام‌های مهمی برداریم.

مقام عالی دولت در خصوص کمبود کاغذ ابراز داشت: در روزهای آینده محموله‌های جدیدی با ارز مناسب که با تلاش و همت رئیس جمهور صورت گرفته وارد شده و مشکل کاغذ در حوزه مطبوعات و بازار نشر در کوتاه مدت حل خواهد شد، اما باید در بلند مدت به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha