امضای تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی خراسان  رضوی و شهرداری مشهد

تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ تفاهم نامه همکاری فی ما بین حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و علی رضا زاده همدانی، مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک آغاز دهه ولایت و امامت گفت: نوع نگاه سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهردرای مشهد به مسائل فرهنگی مبتنی بر تحولات اساسی و مهم در شهر مقدس مشهد است. ما معتقد هستیم که در فضای سخت افزایی شهر مشهد مقدس، کتابخانه ها نقش نرم افزار را ایفا می کنند. مجموعه هایی که می توانند نقش به سزایی در رشد فرهنگ عمومی داشته باشند.


وی با اشاره به نتایج موثر و مفید همکاری دو دستگاه، افزود: همکاری و هم افزایی اداره کل کتابخانه های عمومی و شهرداری باعث حرکت پرشتاب تر در مسیر آبادانی شهر می شود. تلاش ما بر این است تا با ارائه خدمات فرهنگی موثر به ویژه در مناطق کم برخوردار و دور افتاده علاوه بر اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی، رشد فرهنگ عمومی را نیز رقم بزنیم.


سبزیان همچنین از اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی کتابخانه مرکزی شماره 2 در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد با همکاری شهرداری خبر داد.


وی در خصوص مشارکت در اجرای رویدادهای فرهنگی مشترک که منتج به فرهنگ سازی عمومی با استفاده از ظرفیت کتابخانه های سیار و مستقر می شود، نیز اعلام آمادگی کرد. 

در ادامه علی رضا زاده همدانی، مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به ظرفیتهای آبادانی کلان شهر مشهد باید این شهر را از محاسبات از قبل تعیین شده خارج کنیم. امروز اولویت ما رسیدگی به حداقل استانداردها در شهر مشهد مقدس به ویژه در مناطق کم برخوردار و دورافتاده است.


وی ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی و مجموعه کتابخانه های عمومی استان اظهار امیدواری کرد همیاری و همکاری دو دستگاه باعث افزایش سرانه های فرهنگی و اجتماعی در جهت رسیدن به استاندارهای لازم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha