ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در زنجان تمدید شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت : ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ۲۰۲۴ تا ۱۵ مرداد ماه سالجاری تمدید شد.

محمدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، اظهار کرد : مسابقات ملی مهارت همه ساله با هدف ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و فراهم ساختن فرصت مناسب برای رقابت سالم و کشف استعداد های حرفه ای بین جوانان کشور برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI ) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است افزود : این دوره از مسابقات در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تعداد رشته‌های مسابقات ملی مهارت در مقایسه با دوره قبل تصریح کرد: رشته‌های فناوری خودروهای ریلی، پذیرش هتل، خدمات رستوران‌داری، آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، نانوایی نان‌های حجیم، ساخت و ساز خشک و گچ کاری و نگهداری و تعمیر هواپیما برای نخستین بار در مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شوند.

انصاری با اشاره به اینکه شرایط سنی شرکت در این مسابقات ملی مهارت حداکثر ۲۱ سال است خاطرنشان کرد: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک، امنیت سایبری، فناوری آب، پردازش ابری و نگهداری هواپیما متولدین ۱۳۷۷/۱۰/۱۲ به بعد و برای سایر رشته‌ها ۱۳۸۰/۱۰/۱۲ به بعد است.

وی یادآوری کرد : ثبت نام این دوره از مسابقات ملی مهارت  که از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ثبت نام، تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه سال جاری ادامه دارد .

این مسئول تصریح کرد : علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت می توانند با مراجعه به سایت http://worldskills.ir به صورت آنلاین و یا با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های استان ثبت نام کنند. 

انصاری اظهارکرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهی‌نامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در رشته‌های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه‌ای در رشته های مرتبط ، دانش آموختگان  دانشگاه فنی وحرفه‌ای و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته‌های امنیت سایبری - پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، راهکارهای نرم افزار برای تجارت، مدیریت سامانه‌های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.

وی افزود : برگزیدگان این رقابت‌ها به مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ویژه سال ۲۰۲۴، اعزام می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha