عمل موفقیت آمیز پیوند عضو با انتقال هوایی از رفسنجان به تهران

مسئول هماهنگ کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: دختر ۱۷ رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده بود، روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و نجاتبخش زندگی ۴ انسان دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا جعفری گفت: صبح امروز مورخ چهارشنبه ۲۲ تیرماه، قلب این دختر جوان برای پیوند به تهران ارسال، کبد او به یک آقای ۴۷ ساله و دو کلیه وی نیز به دو خانم ۳۱ و ۴۳ ساله در کرمان پیوند زده شد.

وی از زحمات واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و همکاری خانواده اهدا کننده و تلاش و زحمات تیم های جراحی پیوند کبد و کلیه، بیهوشی، هماهنگ کنندگان کلیه و کبد و مسئول و پرسنل اتاق عمل پیوند بیمارستان افضلی پور قدردانی کرد.

مسئول هماهنگ کننده پیوند اعضای دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان نیز تصریح کرد: با ایثار خانواده جوان رفسنجانی اولین اهدای قلب و سومین اهدای عضو در رفسنجان طی سال جاری انجام شد.

زهرا عظیمی گفت: در این ایثار ماندگار قلب جوان ۱۷ ساله رفسنجانی که دچار مرگ مغزی شده بود با حضور یک تیم پزشکی از تهران، برداشته و با اورژانس هوایی به تهران ارسال شد تا به بیمار نیازمند حیاتی تازه بخشد. همچنین کلیه‌ ها و کبد این جانبخش به بیماران نیازمند در بیمارستان افضلی پور کرمان پیوند زده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌ های انسانی و اوج بخشندگی است؛ کاری که شاید سخت‌ ترین و تلخ‌ ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد و امیدوارم که این فرهنگ هرچه بیشتر در رفسنجان گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha