کره شمالی استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

سفارت کره شمالی از به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک، با استفاده از تعبیر پیروزی دیپلماسی اعلام کرد که کره شمالی امروز چهارشنبه استقلال جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت.

رئیس جمهوری خلق دونتسک در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن همچنان رو به رشد است. این پیروزی دیگر برای دیپلماسی ما است.

پوشیلین در این پیام تاکید کرد که تصمیم کره شمالی مبنایی در جهت توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی دو طرف خواهد شد و جغرافیای تجاری را برای شرکت ها توسعه می دهد.

رئیس جمهوری خلق دونتسک ضمن ابراز امیدواری برای همکاری فعال و مثمر ثمر با پیونگ یانگ، از مردم کره شمالی به خاطر حمایت قابل توجهی از ساکنان دونباس قدردانی کرد.

روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.

منبع: اسپوتنیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha