کرمان شهر علم، فضیلت و شهادت است

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در سفر به این استان و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرمان را به واسطه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهر علم، فضیلت و شهادت خواند.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ایمان شمسایی، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمان که در محل استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: کرمان شهر علم، فضیلت و شهادت است و شهید سلیمانی که پرورش یافته این دیار است به دلیل ویژگی‌ هایی همچون اخلاص، رشادت، خلق و خوی کریمانه و رحیمانه، جذب حداکثری، مروت و مدارا و... در جهان عالمگیر شد. در کرمان بزرگان زیادی در علم و سیاست حضور داشته‌ اند که بعضی از این بزرگان در عرصه رسانه نیز فعال بوده‌ اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم سیاست‌ هایی داریم که رفتار ما بر اساس همین سیاست است، گفت: سیاست دولت در حوزه رسانه بر این است که هم صنف و هم کار حرفه‌ ای و محتوا مهم است و نباید هیچکدام را فدای دیگری کرد.

مدیر کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سبد حمایتی وزارت ارشاد محدود است، تصریح کرد: با این حال در سال، روزی یک میلیارد تومان از رسانه‌ ها حمایت می‌کنیم که از این بین رسانه‌ ها و خبرگزاری‌ های دولتی از این حمایت محروم بوده‌اند.

شمسایی اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۹۶ میلیارد تومان آگهی دولتی و ۱۶۰ میلیارد تومان یارانه برای خرید تضمیتی از نشریات برای نهاد کتابخانه‌ها اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ های آگهی‌ های دولتی در امانت ما است نه در اختیار ما، گفت: برای افزایش این تعرفه‌ها تلاش می‌کنیم.

مدیر کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نحوه کسب مجوزها و تدوین آیین‌ نامه‌ ای جدید برای صدور مجوزها با رویکرد تخصصی، افزود: در حال تدوین بسته حمایتی از رسانه‌ ها هستیم. همچنین نگاه ما مانند تمام دنیا به رسانه‌ های استانی و محلی است و به این سمت حرکت می‌ کنیم و این کار تکلیف ما است.

شمسایی بر تخصص‌ گرایی تاکید و ابراز کرد: جریان‌ سازی رسانه‌ ها و اقدامات تولیدی آن‌ ها و محتوای رسانه‌ ها مهم است و اگر رسانه‌ ها اینگونه باشند حمایت خواهند شد. بنابراین نشریات و رسانه‌ ها را از لحاظ محتوایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کسانی که اصحاب واقعی رسانه هستند هم در مناطق محروم هم در حوزه‌ های تخصصی و صنفی حمایت می‌ شوند، خاطر نشان کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر یکی دیگر از موضوعات مورد توجه است که در چند ماه اخیر بیش از یک هزار نفر عضو صندوق شدند. صنف خبرنگاران محدود است و از ۸۰ هزار عضو صندوق اعتباری هنر، ۵ هزار نفر خبرنگار هستند.

گفتنی است پیش از این نشست، شمسایی در جلسه با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان ضمن اعلام حمایت از خانه‌های مطبوعات استانی، بیان کرد: خانه‌های مطبوعات برای حمایت باید طرح ارائه دهند و برنامه‌های خود را با توجه به اساس‌نامه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بر تمرکز زدایی تاکید داریم، گفت: شوق ما برای سپردن کار به خانه مطبوعات استان‌ها وجود دارد البته درصورتی این امر محقق می‌شود که یک صدای واحد از خانه‌های مطبوعات استانی شنیده و اخ تلافات مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha