عمل موفقیت آمیز خارج کردن توده ١۴ سانتی از شکم یک بیمار در سیرجان

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان سیرجان، از انجام عمل موفقیت آمیز خروج کیست ۱۴ سانتی از شکم یک خانم در سیرجان توسط یک جراح زنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حمیده زیدآبادی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: شب گذشته خانمی با علائم درد شدید در ناحیه تحتانی شکم، حالت تهوع و استفراغ به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان مراجعه و با تشخیص اولیه سنگ کلیه بستری و تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: با تداوم درد، پس از سونوگرافی توسط دکتر محمد علی هویه کار، یک توده ۱۴ سانتی متری در تخمدان این بیمار خانم مشاهده و به من اطلاع داده شد.

این متخصص زنان و زایمان، تصریح کرد: پس از تشخیص قطعی وجود یک کیست بزرگ همراه با پیچ خوردگی، نقش درمان اورژانسی در حفظ سلامت بیمار بسیار مهم شد و در نهایت این بیمار بلافاصله به اتاق عمل انتقال داده و طی یک عمل سنگین این توده بزرگ از بدن بیمار خارج شد.

دکتر زیدآبادی بیان کرد: پس از پایان جراحی، در این توده تقریباً ۸ دور پیچ خوردگی مشاهده شد که در نوع خودش می توانست برای بیمار خطر جدّی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده این چنین مواردی معمولا بیماران به شهرهای اطراف اعزام می شدند، این عمل را موفقیت آمیز و حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha