آماده سازی دو هزار و 500 تخت بستری برای مقابله با کرونا در مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمامی مراکز درمانی خصوصی و دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ارائه خدمت در موج هفتم کرونا در آمادگی کامل هستند و در این راستا دو هزار و 500 تخت پیش بینی شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شاپور بدیعی اول  با اشاره به اینکه در ده روز اخیر تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی و بستری روند افزایشی یافته است خاطر نشان کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونایی و غیر کرونایی، نشست های کمیته درمان قرارگاه کرونا به شکل مستمر برگزار و شرایط بیمارستان ها نیز رصد می شود.

وی با اشاره به نقش مهم واکسیناسیون عمومی در کنترل همه گیری کرونا تصریح کرد: تمامی گروه های هدف بالای 18 سال که شش ماه از زمان دریافت واکسن دُز سوم آن ها گذشته است باید نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند و در راستای سلامتی و ایمنی کادر درمان نیز در حال حاضر پایگاه های واکسیناسیون در 15  بیمارستان زیر پوشش فعال شده است.

فرمانده قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در تمامی بیمارستان هایی که نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام می کنند باید مسیر بیماران تنفسی و غیر تنفسی جدا سازی شود تصریح کرد: همچنین برنامه پایش دستگاه های اکسیژن رسان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز نیز در حال انجام است تا در صورت بروز هر گونه نقص و مشکل نسبت به رفع آن اقدام شود.

دکتر بدیعی در رابطه با آمادگی درمانگاه های منتخب کرونا نیز تاکید کرد: شیوه نامه های ابلاغی درمان مربوط به کرونا به تمام درمانگاهه ای سطح 1 و 2 ابلاغ شده و کمیته مراقبت و درمان نظارت مستمر بر اجرای صحیح فرآیندها خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه عموم مردم در صورت بروز علائم به نزدیکترین مرکز درمانی و بهداشتی سطح یک و دو مراجعه کنند و از حضور مستقیم در بیمارستان ها به طور جدی اجتناب شود خاطر نشان کرد: حضور در مراکز بیمارستانی ضمن افزایش ازدحام و کاهش کیفیت خدمات رسانی، زمینه انتقال عفونت را نیز افزایش می دهد بنابراین شهروندان در صورت ابتلا به بیماری ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت راهنمایی های لازم به مراکز سطح یک و دو مراجعه کنند.

شاپور بدیعی با بیان اینکه نشان دار کردن تخت های بستری در پیک ششم کمک زیادی به مدیریت کرونا کرد گفت: در صورت مواجهه با پیک هفتم کرونا 2500 تخت بستری دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح شهرستان آماده خدمات رسانی به بیماران کووید هستند و نشان دار شده اند.

فرمانده قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه ضمن اشاره به حوزه دارو خاطرنشان کرد: با تمهیدات صورت گرفته در حوزه دارو مشکلی مبنی بر عدم کمبود سرم و داروهای مورد نیاز برای بیماران مبتلا به کرونا نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha