بازگشت ۵۳۰۰ نفر از حجاج به کشور/ جزئیات خروج از مکه و مدینه

رئیس ستاد مکه از خروج ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج ایرانی از مکه خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج از فرودگاه جده به کشور بازگشته اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، اکبر رضایی درباره آخرین آمار خروجی حجاج از مکه مکرمه اظهار کرد: تا آخر وقت یکشنبه ۲۶ تیرماه ۶۱ کاروان از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره عزیمت کرده‌اند که تعداد آنها بیش از ۷ هزار نفر بوده است.

وی افزود: تمامی زائران مدینه بَعد نیز طی روزهای آتی به مدینه منوره مشرف می‌شوند و پس از ۵ روز اقامت در شهر پیامبر عازم کشور می‌گردند.

رئیس ستاد مکه مکرمه در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ زائر از فرودگاه جده عازم کشور شده‌اند و این روند تا روز ششم مرداد ادامه دارد. در حال حاضر نیز حدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر در سرزمین مکه حضور دارند و طی روزهای آتی نیز بخشی از حجاج به مدینه و بخش دیگر از طریق فرودگاه جده به کشور بازمی گردند.

رضایی با بیان اینکه وضعیت پرواز حجاج از فرودگاه جده مطلوب است گفت: حجاج باید به برخی توصیه‌ها مانند به همراه نبردن وسایل ممنوعه در داخل هواپیما و اوزان بار در ساک ها برابر دستورالعمل‌های ارسالی به کاروان‌ها دقت نمایند.

وی در خصوص به همراه بردن آب زمزم نیز گفت: حجاج فقط می‌توانند به تعداد بسیار محدود، آب زمزم بسته بندی شده (در بسته کوچک) در ساک دستی خود در هواپیما به همراه داشته باشند و به هیچ وجه اجازه همراه داشتن و بردن آب زمزم در قسمت بار به هر شکلی داده نمی‌شود.

رضایی تاکید کرد: حجاج برای جلوگیری از معطلی و همچنین رعایت مقررات تعیین شده حتماً به دستورالعمل‌های مربوط به بار توجه جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: حجاج توجه داشته باشند که اشیایی همانند قیچی، ناخن گیر، چاقو، برخی انواع اسباب بازی و اشیایی که در اصل جزو اشیا ممنوعه است را در ساک دستی داخل هواپیما به همراه نبرند و آن را در داخل چمدان یا ساک بار خود بسته بندی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha